Structură Act

Abonamentul pe care îl deţineţi nu include drepturi de acces la acest modul.

Pentru a avea acces la toată informaţia, trebuie să achiziționați un abonament sau să schimbaţi planul de abonament care să conțină modulul de .

Alege plan abonament
CODUL CONSUMULUI din 28 iunie 2004 (LEGEA nr. 296/2004)
EMITENT
  • PARLAMENTUL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 593 din 1 iulie 2004Data intrării în vigoare 01-01-2007
    Formă realizată la data 07-12-2006 care intră în vigoare la data de 01-01-2007


    --------------*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL al ROMÂNIEI nr. 593 din 1 iulie 2004. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data de 7 decembrie 2006, cu modificările şi completările aduse de: LEGEA nr. 363 din 13 decembrie 2005, LEGEA nr. 425 din 22 noiembrie 2006.NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:
    **) Conform art. 88 din acest act normativ, prezenta lege intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2007. În consecinţa, şi modificările aduse de LEGEA nr. 363 din 13 decembrie 2005 şi de LEGEA nr. 425 din 22 noiembrie 2006 se aplică de la data de 1 ianuarie 2007.***) Conform art. II din LEGEA nr. 425 din 22 noiembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 968 din 4 decembrie 2006, în tot cuprinsul Legii nr. 296/2004 privind Codul consumului, cu modificările ulterioare, sintagma "agent economic" se inlocuieste cu sintagma "operator economic".Parlamentul României adopta prezenta lege.Capitolul I Dispozitii generaleArticolul 1Prezenta lege, denumita în continuare Codul, are ca obiect reglementarea raporturilor juridice create între agentii economici şi consumatori, cu privire la achizitionarea de produse şi servicii, inclusiv a serviciilor financiare, asigurand cadrul necesar accesului la produse şi servicii, informării lor complete şi corecte despre caracteristicile esentiale ale acestora, apararii şi asigurarii drepturilor şi intereselor legitime ale consumatorilor împotriva unor practici abuzive, participării acestora la fundamentarea şi luarea deciziilor ce îi intereseaza în calitate de consumatori.Articolul 1Prezenta lege, denumita în continuare Codul, are ca obiect reglementarea raporturilor juridice create între operatorii economici şi consumatori, cu privire la achizitionarea de produse şi servicii, inclusiv a serviciilor financiare, asigurand cadrul necesar accesului la produse şi servicii, informării lor complete şi corecte despre caracteristicile esentiale ale acestora, apararii şi asigurarii drepturilor şi intereselor legitime ale consumatorilor împotriva unor practici abuzive, participării acestora la fundamentarea şi luarea deciziilor ce îi intereseaza în calitate de consumatori.-------------Potrivit art. II din LEGEA nr. 425 din 22 noiembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 968 din 4 decembrie 2006, sintagma "agent economic" se inlocuieste cu sintagma "operator economic".





    Formă realizată la data 07-12-2006 care intră în vigoare la data de 01-01-2007