Abonamentul pe care îl deţineţi nu include drepturi de acces la acest modul.Pentru a avea acces la toată informaţia, trebuie să achiziționați un abonament sau să schimbaţi planul de abonament care să conțină modulul de .
Alege plan abonament
EMITENT |
Notă CTCE Forma consolidată a ORDONANŢEI DE URGENŢĂ nr. 87 din 27 mai 2020, publicate în Monitorul Oficial nr. 464 din 2 iunie 2020, la data de 21 August 2025 este realizată prin includerea modificărilor și completărilor aduse de: LEGEA nr. 101 din 16 aprilie 2024; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 42 din 21 august 2025.
Conţinutul acestui act aparţine exclusiv S.C. Centrul Teritorial de Calcul Electronic S.A. Piatra-Neamţ şi nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat informării utilizatorilor.
Având în vedere:– prevederile art. 25 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora, în realizarea funcţiilor sale, Guvernul controlează activitatea ministerelor şi a celorlalte organe centrale de specialitate din subordinea sa;– faptul că, la nivelul puterii executive, exercitarea funcţiei de control administrativ asupra ministerelor şi a celorlalte organe centrale de specialitate din subordinea Guvernului se realizează prin intermediul aparatului propriu de lucru al Guvernului, atribut ce presupune existenţa, la nivelul acestuia, a unor mecanisme de control administrativ clar definite, care să conducă la creşterea eficienţei administraţiei publice centrale;– faptul că, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, funcţia de control administrativ este exercitată de Corpul de control al prim-ministrului, structură care, potrivit cadrului normativ actual, este reglementată succint, având o competenţă materială şi funcţională generică, sumară, insuficientă în raport cu rolul şi responsabilitatea acestei structuri; astfel, cadrul legal actual nu prevede modalităţi concrete, norme şi proceduri opozabile terţilor prin care Corpul de control al prim-ministrului să îşi poată desfăşura activitatea de control administrativ, dispoziţiile legale în vigoare fiind excesiv de lacunare, fără a acoperi configurarea principalelor trăsături şi elementele definitorii ale instituţiei;– faptul că inexistenţa unei reglementări clare, lipsite de ambiguitate a atribuţiilor Corpului de control al prim-ministrului conduce, în mod frecvent, la refuzul ori întârzierea entităţilor publice controlate de a pune la dispoziţia structurii de control a datelor, documentelor sau informaţiilor care vizează obiectivele controlului şi, pe cale de consecinţă, dificultăţi crescute în activitatea desfăşurată şi chiar imposibilitatea de a finaliza acţiuni de control şi de a valorifica rezultatele acesteia;– faptul că insuficienta reglementare a activităţii Corpului de control al prim-ministrului afectează nu doar funcţionarea structurii de control, ci generează imposibilitatea exercitării în condiţii de eficienţă şi fără vulnerabilităţi a funcţiei de autoritate de stat a Guvernului şi de punere în aplicare a uneia dintre principalele atribuţii ale acestuia, respectiv aceea de a urmări şi controla activitatea ministerelor şi a celorlalte organe de specialitate din subordinea Guvernului,– faptul că, în cuprinsul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 99/2008, cu modificările şi completările ulterioare, regăsim atât structura intitulată „Corpul de control al primului-ministru“ [art. 1 alin. (1) lit. g)], cât şi structura „Departamentul de Control al Guvernului“ (art. 33), fapt ce generează un paralelism între structurile de control aflate în cadrul aparatului de lucru al Guvernului. Confuzia se extinde şi asupra atribuţiilor stabilite în sarcina structurii de control. Astfel, în lipsa modificării titulaturii în toate actele normative în vigoare incidente, atribuţiile precizate la art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 411/2005, cu modificările şi completările ulterioare, apar ca fiind ale unei structuri distincte, respectiv ale Departamentului de Control al Guvernului; 


Formă consolidată valabilă la data 21-08-2025 Prezenta formă consolidată este valabilă începând cu data de 21-08-2025 până la data de 27-08-2025