ORDIN nr. 125 din 14 august 2025privind procedurile specifice de aplicare a dispoziţiilor art. III alin. (4^6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 771 din 19 august 2025Data intrării în vigoare 19-08-2025
În temeiul art. III alin. (4^7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:Articolul 1Prezentul ordin reglementează procedurile specifice pentru plata majorării salariale aferente muncii suplimentare, care nu se poate compensa cu timp liber corespunzător, prestată peste programul normal de lucru de către personalul militar şi poliţişti în cadrul activităţilor deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut în domeniul ordinii şi siguranţei publice, în respectarea regimului frontierei de stat a României ori în situaţii de urgenţă, prevăzută la art. III alin. (4^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru programarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare majorare.
Articolul 2În sensul prezentului ordin, prin personal militar şi poliţişti se înţelege cadrele militare în activitate, poliţiştii şi soldaţii şi gradaţii profesionişti în activitate din unităţile Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare M.A.I.Articolul 3(1) Plata majorării se face pe baza raportului justificativ prevăzut la art. III alin. (4^6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 156/2024, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:1. în situaţia în care munca suplimentară a fost prestată la nivelul ordonatorului principal de credite, raportul justificativ se întocmeşte de şeful unităţii şi se aprobă de ordonatorul principal de credite;2. în situaţia în care munca suplimentară a fost prestată la nivelul ordonatorului secundar de credite:a) pentru munca suplimentară prestată de personalul militar şi poliţiştii din cadrul aparatului propriu al ordonatorului secundar de credite, raportul justificativ se întocmeşte de ordonatorul secundar de credite şi se aprobă de ordonatorul principal de credite;b) pentru munca suplimentară prestată de personalul militar şi poliţiştii din cadrul structurilor subordonate ordonatorului secundar de credite care nu au calitatea de ordonator de credite, raportul justificativ se întocmeşte de şeful/comandantul unităţii, se avizează de ordonatorul secundar de credite şi se aprobă de ordonatorul principal de credite;
3. în situaţia în care munca suplimentară a fost prestată la nivelul ordonatorilor terţiari de credite:a) pentru munca suplimentară prestată de personalul militar şi poliţiştii din cadrul aparatului propriu al ordonatorului terţiar de credite, raportul justificativ se întocmeşte de ordonatorul terţiar de credite şi se aprobă de ordonatorul secundar de credite;b) pentru munca suplimentară prestată de personalul militar şi poliţiştii din cadrul structurilor subordonate ordonatorului terţiar de credite care nu au calitatea de ordonator de credite, raportul justificativ se întocmeşte de şeful/comandantul unităţii, se avizează de ordonatorul terţiar de credite şi se aprobă de ordonatorul secundar de credite;4. în situaţia în care munca suplimentară a fost prestată la nivelul ordonatorilor terţiari de credite aflaţi în subordinea ordonatorului principal de credite:a) pentru munca suplimentară prestată de personalul militar şi poliţiştii din cadrul aparatului propriu al ordonatorului terţiar de credite, raportul justificativ se întocmeşte de ordonatorul terţiar de credite şi se aprobă de ordonatorul principal de credite;b) pentru munca suplimentară prestată de personalul militar şi poliţiştii din cadrul structurilor subordonate ordonatorului terţiar de credite care nu au calitatea de ordonator de credite, raportul justificativ se întocmeşte de şeful/comandantul unităţii, se avizează de ordonatorul terţiar de credite şi se aprobă de ordonatorul principal de credite.
(2) În situaţiile prevăzute la alin. (1), raportul justificativ este însoţit de un centralizator lunar cu personalul militar şi poliţiştii care au prestat muncă suplimentară, întocmit de şeful nemijlocit al acestora şi aprobat de ordonatorul de credite al unităţii care întocmeşte raportul justificativ sau, după caz, de persoanele delegate potrivit competenţelor. În situaţia prevăzută la alin. (1) pct. 1 şi pct. 4 lit. a), centralizatorul se aprobă de şeful unităţii, respectiv ordonatorul terţiar de credite.(3) Raportul justificativ prevăzut la alin. (1) şi centralizatorul prevăzut la alin. (2) nu se întocmesc la nivelul structurii financiar-contabile, cu excepţia situaţiei în care vizează personalul acestei structuri.(4) Documentele prevăzute la alin. (3) se comunică structurii financiar-contabile de la nivelul ordonatorului de credite care realizează plata, până la data de 5 a lunii.Articolul 4(1) Pentru personalul militar şi poliţiştii ale căror raporturi de serviciu au încetat sau au fost suspendate, precum şi pentru cel transferat, plata majorării, precum şi a drepturilor corespunzătoare muncii astfel prestate, pentru care nu sa acordat timp liber corespunzător până la data emiterii actului administrativ, se efectuează odată cu plata ultimelor drepturi salariale.
(2) Pentru personalul militar şi poliţiştii detaşaţi, mutaţi, împuterniciţi pe o funcţie de conducere sau puşi la dispoziţie la o entitate, alta decât cea la nivelul căreia a fost dispusă desfăşurarea activităţii, plata majorării, precum şi a drepturilor corespunzătoare muncii astfel prestate, pentru care nu sa acordat timp liber corespunzător până la data emiterii actului administrativ, se efectuează odată cu plata ultimelor drepturi salariale, de către ordonatorul de credite cedent.(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), pentru personalul militar care se detaşează la alte unităţi din cadrul M.A.I., unitatea cedentă comunică unităţii cesionare numărul de ore suplimentare pentru care nu s-a acordat timp liber corespunzător până la data emiterii actului administrativ, precum şi termenul legal de recuperare, în vederea dispunerii măsurilor necesare pentru acordarea timpului liber corespunzător.Articolul 5Ordonatorii secundari de credite pot dispune măsuri în vederea elaborării şi diseminării către ordonatorii terţiari de credite din subordine a unor modele de rapoarte justificative şi/sau centralizatoare.Articolul 6(1) Structurile cu atribuţii de control din M.A.I. verifică modul de respectare a dispoziţiilor prezentului ordin, conform competenţelor.
(2) Conducătorii unităţilor/structurilor centrale şi teritoriale ale M.A.I. dispun măsurile necesare pentru aplicarea dispoziţiilor prezentului ordin.(3) Activităţile, documentele, datele şi informaţiile avute/gestionate în baza acestui ordin reprezintă informaţii nedestinate publicităţii, indiferent de suport, formă, mod de exprimare sau de punere în circulaţie.Articolul 7Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Marian-Cătălin PredoiuBucureşti, 14 august 2025.Nr. 125.-----

EMITENT |
În temeiul art. III alin. (4^7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:Articolul 1Prezentul ordin reglementează procedurile specifice pentru plata majorării salariale aferente muncii suplimentare, care nu se poate compensa cu timp liber corespunzător, prestată peste programul normal de lucru de către personalul militar şi poliţişti în cadrul activităţilor deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut în domeniul ordinii şi siguranţei publice, în respectarea regimului frontierei de stat a României ori în situaţii de urgenţă, prevăzută la art. III alin. (4^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru programarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare majorare.





Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Marian-Cătălin PredoiuBucureşti, 14 august 2025.Nr. 125.-----


