Structură Act

ORDIN nr. 1.356 din 18 august 2025privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 563/2023 pentru aprobarea documentelor justificative privind raportarea activităţii realizate de către furnizorii de servicii medicale şi medicamente - formulare unice pe ţară, fără regim special
EMITENT
  • CASA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 804 din 29 august 2025Data intrării în vigoare 29-08-2025


    Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei reglementări şi norme de contractare a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. DRNC 913 din 18.08.2025,având în vedere dispoziţiile:– art. 192 alin. (1) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare;– Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 48 alin. (2) lit. a) pct. (viii), art. 58 alin. (1) lit. c) şi ale art. 224 alin. (1^3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor:– art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;– art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:Articolul IOrdinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 563/2023 pentru aprobarea documentelor justificative privind raportarea activităţii realizate de către furnizorii de servicii medicale şi medicamente - formulare unice pe ţară, fără regim special, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 668 şi 668 bis din 20 iulie 2023, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La articolul 4 alineatul (1), după litera i) se introduce o nouă literă, litera j), cu următorul cuprins:j) bolnavii neasiguraţi cu afecţiuni incluse în programele naţionale de sănătate, prevăzuţi la art. 224 alin. (1^3) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    2. În anexa 1-d, la punctul 5.1, în tabel, sintagma „asiguraţi“ se înlocuieşte cu sintagma „persoane“, iar sintagma „asiguraţilor“ se înlocuieşte cu sintagma „persoanelor“.3. În anexa 1-d, după punctul 5.5 se introduce un nou punct, pct. 5.6, cu următorul cuprins:5.6. Centralizator privind persoanele neasigurate care au beneficiat de serviciul recoltare material celular cervico-vaginal la femeile cu vârsta de peste 25 de ani, până la vârsta de 65 de ani inclusiv, conform metodologiei de screening pentru cancerul de col uterin, aprobată prin ordin al ministrului sănătăţiiluna ......... anul .....
    Serviciul «recoltare material celular cervico-vaginal la femeile cu vârsta de peste 25 de ani, până la vârsta de 65 de ani inclusiv, conform metodologiei de screening pentru cancerul de col uterin, aprobată prin ordin al ministrului sănătăţii»*1)
    Nr. crt.Numele şi prenumele persoanei beneficiare a pachetului minimal de servicii medicaleCod numeric personal/ Cod unic de identificareNumărul de servicii medicaleNr. de puncta*2) pe serviciu medicalNr. total de puncte aferent serviciilor din coloana C4
    C1C2
    C3C4C5C6 = C4 * C5
    1.
    2.
    3.
    ...
    TOTALXX
    *1) Conform reglementărilor de la lit. A pct. 1 poziţia 21 din tabelul de la subpct. 1.4 din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare.*2) Conform reglementărilor de la art. 1 alin. (3) tabelul de la lit. a) pct. A poziţia 13 lit. t) din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare.NOTE:1. Total coloana C4 din tabelul 5.6 = coloana 3 lit. t) de la pct. D din tabelul de la pct. 5.1.2. Serviciul din tabelul de la pct. 5.6, de care au beneficiat pacientele neasigurate, este finanţat potrivit art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    4. În anexa 2-b, după punctul 1.4 se introduc patru noi puncte, pct. 1.5-1.8, cu următorul cuprins:1.5. Centralizator privind femeile neasigurate cu vârsta de peste 25 de ani, până la vârsta de 65 de ani inclusiv, care au beneficiat de serviciul recoltare material celular cervico-vaginal, conform metodologiei de screening pentru cancerul de col uterin, aprobată prin ordin al ministrului sănătăţiiluna ......... anul .....
    Serviciul «recoltare material celular cervico-vaginal»*1)
    Nr. crt.Numele şi prenumele persoanei beneficiareCod numeric personal/ Cod unic de identificareNumărul de servicii medicaleNr. de puncta*2) pe serviciu medicalNr. total de puncte aferent serviciilor din coloana C4
    C1C2
    C3C4C5C6 = C4 * C5
    1.
    2.
    3.
    ...
    TOTALXX
    *1) Conform reglementărilor de la pct. 1.2 poziţia 1 din tabelul de la litera D din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare - pentru serviciile de recoltare material celular cervico-vaginal la femeile neasigurate, cu vârsta de peste 25 de ani, până la vârsta de 65 de ani inclusiv, conform metodologiei de screening pentru cancerul de col uterin, aprobată prin ordin al ministrului sănătăţii.*2) Punctajele aferente sunt cele prevăzute la lit. B pct. 1 din tabelul de la subpct. 1.7 din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare.NOTE:1. Total coloana C6 din tabelul 1.5 este mai mic decât total coloana 6 lit. B din tabelul 1.3.a) de la pct. 1.3.2. Serviciul din tabelul de la pct. 1.5, de care au beneficiat pacientele neasigurate, este finanţat potrivit art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    1.6. Desfăşurătorul privind numărul total de puncte realizat de către medicul de specialitate obstetrică-ginecologie din ambulatoriul de specialitate, ajustat în funcţie de condiţiile în care se desfăşoară activitatea şi de gradul profesional, conform art. 4 alin. (1) şi alin. (2) lit. a) şi b) din anexa nr. 8 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare - pentru serviciul de recoltare material celular cervico-vaginal acordat femeilor neasigurate cu vârsta de peste 25 de ani, până la vârsta de 65 de ani inclusiv, conform metodologiei de screening pentru cancerul de col uterin, aprobată prin ordin al ministrului sănătăţii, în aplicarea Legii nr. 293/2022 pentru prevenirea şi combaterea cancerului, cu modificările şi completările ulterioareluna ......... anul .....
    Nr. de puncte/lună pentru serviciul «recoltare material celular cervico-vaginal»*)Majorarea nr. de puncte în funcţie de condiţiile în care se desfăşoară activitatea Majorarea nr. de puncte în funcţie de gradul profesional**)Nr. total de puncte realizate pe lună
    C1C2C3C4 = C1 + C2 + C3
    *) Total coloana C1 = coloana C6 din tabelul 1.5.**) Coloana C3 = coloana C1 x 20%.Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.Reprezentantul legal al furnizorului,................(numele şi prenumele)
    1.7.
    Centralizator lunar al serviciilor medicale în scop diagnostic-caz, ce cuprind - între serviciile obligatorii - serviciul testare infecţie HPV de care au beneficiat pacientele neasigurate, conform metodologiei de screening pentru cancerul de col uterin, aprobată prin ordin al ministrului sănătăţiiluna ......... anul .....
    Nr. crt.Denumirea serviciului medical*)Numărul de servicii medicale în scop diagnostic-caz**)Tarif/serviciu***)Sumă realizată****) - lei -
    C1C2C3C4C5 = C3 * C4
    1.Depistarea şi diagnosticarea precoce a leziunilor displazice ale colului uterin***)
    2.Depistarea şi diagnosticarea precoce a leziunilor displazice ale colului uterin cu examen citologic***)
    XTotal generalX
    *) Denumirea serviciilor medicale în scop diagnostic-caz sunt prevăzute la lit. D pct. 1.3 subpct. 3 şi 4 din tabel din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare.**) Se completează cu numărul de servicii medicale în scop diagnostic-caz, prevăzute în coloana C5 din raportul 1.6.***) Tariful este cel prevăzut în anexa nr. 7 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare, la lit. D pct. 1.3 subpct. 3 şi 4 din tabel; în cazul serviciilor în cadrul cărora materialul celular cervico-vaginal este recoltat de către medicul de familie sau de către medicul de specialitate din ambulatoriu, din tariful aferent serviciilor se scade suma de 40 de lei, recoltarea materialului celular nefiind serviciu obligatoriu pentru validarea şi decontarea serviciilor.****) Se decontează suma realizată cu respectarea prevederilor art. 7 alin. (3) din anexa nr. 8 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare.Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.Reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale,................(numele şi prenumele)
    1.8. Centralizator pe CNP/număr de identificare personal/cod unic de identificare al serviciilor medicale în scop diagnostic-caz, ce cuprind - între serviciile obligatorii - serviciul testare infecţie HPV de care au beneficiat pacientele neasigurate, conform metodologiei de screening pentru cancerul de col uterin, aprobată prin ordin al ministrului sănătăţiiluna ......... anul .....
    Nr. crt.Denumirea serviciului medical*)CNP/Număr de identificare personal/Cod unic de identificareNumăr de înregistrare în documentele de evidenţă de la nivelul cabinetului medicalNumăr de servicii medicale în scop diagnostic-caz
    C1C2C3C4C5
    1.Depistarea şi diagnosticarea precoce a leziunilor displazice ale colului uterin
    2.Depistarea şi diagnosticarea precoce a leziunilor displazice ale colului uterin cu examen citologic
    XTOTALXX
    *) Denumirea serviciilor medicale este prevăzută la lit. D pct. 1.3 subpct. 3 şi 4 din tabel din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare.NOTĂ:Serviciile testare infecţie HPV şi recoltare material celular cervico-vaginal prevăzute între serviciile obligatorii ale serviciilor medicale în scop diagnostic-caz de care au beneficiat pacientele neasigurate, în aplicarea Legii nr. 293/2022, cu modificările şi completările ulterioare, sunt finanţate potrivit prevederilor art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.Reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale,................(numele şi prenumele)
    5.
    În anexa 2-g, după punctul 14 se introduce un nou punct, pct. 14^1, cu următorul cuprins:14^1. Centralizator cuprinzând serviciul medical examen citologic cervico-vaginal Babeş-Papanicolau, din pachetul de servicii medicale acordate în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile paraclinice, de care au beneficiat pacientele neasigurate, conform metodologiei de screening pentru cancerul de col uterin, aprobată prin ordin al ministrului sănătăţii
    Nr. crt.CNP/Număr de identificare personal/ Cod unic de identificare*)Număr de servicii medicale efectuate**)Tarif decontat investigaţie paraclinică***) - lei -Suma aferentă serviciilor medicale efectuate conform biletului de trimitere - lei -
    C1C2C3C4C5 = C3 x C4
    TOTALXXXX
    *) Se completează, după caz, codul numeric personal/codul unic de identificare al pacientei.**) Nu se poate raporta mai mult de o investigaţie/CNP.***) Se completează conform pct. 1 lit. C din anexa nr. 17 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare.NOTĂ:Serviciul medical examen citologic cervico-vaginal Babeş-Papanicolau de care au beneficiat pacientele neasigurate, în aplicarea Legii nr. 293/2022, cu modificările şi completările ulterioare, este finanţat potrivit prevederilor art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.Reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale,................(numele şi prenumele)
    6. În anexa 2-g, după punctul 19 se introduc două noi puncte, pct. 19^1 şi 19^2, cu următorul cuprins:19^1. Borderou centralizator cuprinzând evidenţa numărului de bilete de trimitere pentru servicii medicale paraclinice din pachetul de servicii medicale acordate în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile paraclinice pacientelor neasigurate, la recomandarea medicului de familie luna ......... anul .....
    Nr. crt.Bilet de trimitere (seria, nr.)CNP/Număr de identificare personal/ Cod unic de identificare*)Cod parafă medic care a recomandat serviciul medical paraclinicTariful decontat**)/ Suma decontată (lei)
    C1C2C3C4C5
    ...
    Total generalXX
    *) Se completează, după caz, codul numeric personal/codul unic de identificare al pacientei.**) Se completează conform pct. 1 lit. C din anexa nr. 17 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare.NOTĂ: Serviciul medical examen citologic cervico-vaginal Babeş-Papanicolau de care au beneficiat pacientele neasigurate, în aplicarea Legii nr. 293/2022, cu modificările şi completările ulterioare, este finanţat potrivit prevederilor art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.Reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale,................(numele şi prenumele)
    19^2. Borderou centralizator cuprinzând evidenţa numărului de bilete de trimitere pentru servicii medicale paraclinice din pachetul de servicii medicale acordate în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile paraclinice pacientelor neasigurate, la recomandarea medicului din ambulatoriul de specialitateluna ......... anul .....
    Nr. crt.Bilet de trimitere (seria, nr.)CNP/ Număr de identificare personal/ Cod unic de identificare*)Cod parafă medic care a recomandat serviciul medical paraclinicTariful decontat**)/ Suma decontată (lei)
    C1
    C2C3C4C5
    ...
    ...
    Total generalXX
    *) Se completează, după caz, codul numeric personal/codul unic de identificare al pacientei.**) Se completează conform pct. 1 lit. C din anexa nr. 17 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare.NOTĂ:Serviciul medical examen citologic cervico-vaginal Babeş-Papanicolau de care au beneficiat pacientele neasigurate, în aplicarea Legii nr. 293/2022, cu modificările şi completările ulterioare, este finanţat potrivit prevederilor art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.Reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale,................(numele şi prenumele)
    7. În anexa 3-h, la raportul de la pct. 1.1.F, la notă, pct. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:2. În tabelul de la pct. 1.1.F se raportează serviciile acordate persoanelor neasigurate cu suspiciune de afecţiune oncologică pentru confirmarea afecţiunii oncologice, pentru care decontarea se face din sume de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, prin transferuri către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.Se vor raporta doar serviciile acordate pentru confirmare în cazul suspiciunii de afecţiune oncologică.8. În anexa 3-h, la raportul de la pct. 1.2.F, la notă, pct. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:2. În tabelul de la pct. 1.2.F se raportează serviciile acordate persoanelor neasigurate cu suspiciune de afecţiune oncologică pentru confirmarea afecţiunii oncologice, pentru care decontarea se face din sume de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, prin transferuri către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.Se vor raporta doar serviciile acordate pentru confirmare în cazul suspiciunii de afecţiune oncologică.9. În anexa 3-h, la raportul de la pct. 1.3.F, la notă, pct. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:2. În tabelul de la pct. 1.3.F se raportează serviciile acordate persoanelor neasigurate cu suspiciune de afecţiune oncologică pentru confirmarea afecţiunii oncologice, pentru care decontarea se face din sume de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, prin transferuri către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.Se vor raporta doar serviciile acordate pentru confirmare în cazul suspiciunii de afecţiune oncologică.10. În anexa 3-i, la raportul de la pct. 1.2.1 lit. E, primul asterisc şi nota de sub tabel se modifică şi vor avea următorul cuprins:*) Lista serviciilor medicale în regim de spitalizare de zi, prevăzute la cap. IV pct. 1 şi 2 din anexa nr. 22 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare, acordate persoanelor care nu pot face dovada calităţii de asigurat, cu suspiciune de afecţiune oncologică pentru confirmarea afecţiunii oncologice, în aplicarea Legii nr. 293/2022, cu modificările şi completările ulterioare...........................NOTĂ:În tabelul de la lit. E se raportează serviciile acordate persoanelor neasigurate cu suspiciune de afecţiune oncologică pentru confirmarea afecţiunii oncologice, pentru care decontarea se face din sume de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, prin transferuri către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.Se vor raporta doar serviciile acordate sau cele pentru confirmare, în cazul suspiciunii de afecţiune oncologică.Serviciile medicale depistarea şi diagnosticarea precoce a leziunilor displazice ale colului uterin şi depistarea şi diagnosticarea precoce a leziunilor displazice ale colului uterin cu examen citologic, prevăzute la poziţiile 3 şi 4 din tabelul de la pct. 2 al cap. IV din anexa nr. 22 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare, acordate persoanelor neasigurate, în aplicarea Legii nr. 293/2022, cu modificările şi completările ulterioare, sunt finanţate potrivit prevederilor art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.11. În anexa 3-i, la raportul de la pct. 1.1.1 lit. E, primul asterisc şi nota de sub tabel se modifică şi vor avea următorul cuprins:*) Lista serviciilor medicale în regim de spitalizare de zi, prevăzute la cap. IV pct. 1 şi 2 din anexa nr. 22 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare...........................
    NOTĂ:În tabelul de la lit. E se raportează serviciile acordate persoanelor neasigurate cu suspiciune de afecţiune oncologică pentru confirmarea afecţiunii oncologice, pentru care decontarea se face din sume de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, prin transferuri către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.Se vor raporta doar serviciile acordate pentru confirmare în cazul suspiciunii de afecţiune oncologică.Serviciile medicale depistarea şi diagnosticarea precoce a leziunilor displazice ale colului uterin şi depistarea şi diagnosticarea precoce a leziunilor displazice ale colului uterin cu examen citologic, prevăzute la poziţiile 3 şi 4 din tabelul de la pct. 2 al cap. IV din anexa nr. 22 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare, acordate persoanelor neasigurate, în aplicarea Legii nr. 293/2022, cu modificările şi completările ulterioare, sunt finanţate potrivit prevederilor art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    12. În anexa 8-d, la punctul 1, tabelul cuprinzând Borderoul centralizator medicamente în tratamentul ambulatoriu corespunzătoare DCI-urilor prevăzute în sublista E se modifică şi va avea următorul cuprins:
    Nr. crt.Bon fiscalSerie şi nr. prescripţieCod parafă medicCNP/CID asiguratNr. card europeanNr. şi serie paşaport*)Tip formular/ document europeanTip document**)Ţara***)
    Total valoare prescripţieTotal valoare compensare, din care: Sublista E secţiunea E1Sublista E secţiunea E2
    nr.data
    2.12.2
    123456789101112
    1314
    ...
    ...
    ...
    n
    TOTALXXXXXXXXXX
    Subtotalul 1 - Valoarea compensată aferentă reţetelor eliberate pentru titularii de card european (coloanele 11-14 sunt egale cu totalul de la coloanele 8-11 din tabelul 1.1 din prezenta anexă)
    Subtotalul 2 - Valoarea compensată aferentă reţetelor eliberate pentru pacienţii din statele cu care România a încheiat acorduri, înţelegeri, convenţii sau protocoale internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii
    (coloanele 11-14 sunt egale cu totalul de la coloanele 9-12 din tabelul 1.2 din prezenta anexă)
    Subtotalul 3 - Valoarea compensată aferentă reţetelor eliberate pentru titularii de formulare europene (coloanele 11-14 sunt egale cu totalul de la coloanele 9-12 din tabelul 1.3 din prezenta anexă)
    Subtotalul 4 - Valoarea compensată aferentă reţetelor eliberate pentru persoanele care nu deţin cod numeric personal, prevăzute la art. 225 alin. (1) lit. a), e) şi f) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
    Subtotalul 5 - Valoarea compensată aferentă reţetelor eliberate pentru vaccin papilomavirus pentru persoanele beneficiare în mod gratuit de vaccin HPV, cu vârsta cuprinsă între 11 şi 26 de ani, conform Legii nr. 100/2025 pentru completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
    13. În anexa 8-d, la punctul 1, nota 1 de sub tabel se modifică şi va avea următorul cuprins:Nota 1: subtotal 1 + subtotal 2 + subtotal 3 + subtotal 4 + subtotal 5 diferit de total coloana 12.14. În anexa 8-d, după punctul 1.4 se introduce un nou punct, pct. 1.5, cu următorul cuprins:Societatea Farmaceutică .........Farmacia ..........., adresa ...........Nr. contract ............ încheiat cu CAS ...........Nr. ........... data .........1.5. Extras borderou centralizator reţete eliberate pentru vaccin papilomavirus pentru persoane beneficiare în mod gratuit de vaccin HPV, cu vârsta cuprinsă între 11 şi 26 de ani, pentru luna ................ anul .........
    - lei -
    Nr. crt.Bon fiscalSerie şi număr prescripţieCod parafă medicCNP/ CID asiguratTotal valoare prescripţieTotal valoare compensare
    nr.data
    2.12.2
    12
    34567
    ...
    ...
    n
    TOTALxxxxx
    Prescripţiile medicale vor fi înscrise în borderou în ordine cronologică, în funcţie de data bonului fiscal.Total coloana 7 = subtotal 5 din tabelul de la pct. 1 din prezenta anexă şi este inclus în total coloana 12 din tabelul de la pct. 1 din prezenta anexă.Se va detalia în subsolul extrasului de borderou valoarea compensată pentru medicamentele aferente fiecărui DCI din sublista E2.NOTĂ:Borderoul centralizator se transmite în format electronic (cu semnătură electronică extinsă/calificată) la casa de asigurări de sănătate până la data prevăzută în contract, pentru medicamentele eliberate în luna anterioară.Prescripţiile medicale eliberate pentru vaccin papilomavirus pentru persoane beneficiare în mod gratuit de vaccin HPV, cu vârsta cuprinsă între 11 şi 26 de ani, sunt finanţate potrivit prevederilor art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Răspundem de exactitatea şi corectitudinea datelor.Reprezentant legal al S.C. Farmacia .................,................(numele şi prenumele)
    Articolul II(1) Prevederile art. I pct. 1 din ordin se aplică începând cu activitatea lunii august 2025, pentru care raportarea se face în luna septembrie 2025.(2) Prevederile art. I pct. 3-6 şi 10-14 se aplică începând cu activitatea lunii octombrie 2025, pentru care raportarea se face în luna noiembrie 2025.(3) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
    Horaţiu-Remus Moldovan
    Bucureşti, 18 august 2025.Nr. 1.356.-----