CONDIȚII SPECIFICE din 20 octombrie 2025de exploatare a secţiei de circulaţie Oraviţa-Anina aparţinând infrastructurii feroviare publice
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 990 din 28 octombrie 2025Data intrării în vigoare 26-01-2026
Aprobate prin ORDINUL nr. 1.976 din 20 octombrie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 990 din 28 octombrie 2025.Articolul 1Secţia Oraviţa-Anina este deschisă circulaţiei operatorilor de transport feroviar de călători şi de marfă.Articolul 2Prevederile prezentului ordin nu se aplică convoaielor de manevră şi plugurilor de zăpadă care circulă între staţia Oraviţa şi km 9 + 000.Articolul 3Lucrările de întreţinere la subsistemele structurale „infrastructură“ şi „control-comandă şi semnalizare terestre“ de pe secţie se vor efectua conform reglementărilor specifice în vigoare şi, după caz, cu operatori economici furnizori feroviari.Articolul 4Parametrii tehnici ai secţiei sunt prevăzuţi în Registrul de infrastructură (RINF). Articolul 5(1) Pe secţie este permisă circulaţia vagoanelor de marfă şi de călători pe 2 osii cu un ampatament maxim de 7 m, precum şi a oricărui tip de vagon de marfă pe 4 osii.(2) Vagoanele de călători pe 4 osii care circulă pe secţie trebuie să aibă distanţa între pivoţii boghiurilor de maximum 9,30 m.(3) Pe secţie este interzisă circulaţia vagoanelor cu gabarit 0-VM sau mai mare.Articolul 6Vagoanele de călători care circulă pe secţie şi care sunt ataşate la trenuri ce au în compunere şi vagoane de marfă cu instalaţii de frână automată cu acţiune înceată trebuie să fie echipate cu schimbător de regim „marfă-persoane“, care va fi manipulat în poziţia „marfă“.Articolul 7Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A./ Gestionarii de infrastructură care închiriază secţia întocmeşte/ întocmesc proceduri proprii ca parte a sistemului de management al siguranţei, prin care să fie reglementate următoarele aspecte referitoare la:a) echiparea staţiilor de cale ferată şi haltele de mişcare de pe secţie cu instalaţii de radiocomunicaţie şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească aceste instalaţii;b) sistemul de circulaţie utilizat pe secţie;c) primirea, expedierea şi încrucişarea trenurilor;d) măsuri speciale în caz de înzăpezire a liniilor.Articolul 8Operatorii de transport feroviar şi operatorii care efectuează numai manevră feroviară deţinători de licenţă întocmesc proceduri proprii ca parte a sistemului de management al siguranţei, prin care să fie reglementate următoarele aspecte referitoare la:a) parametrii tehnici pe care trebuie să îi aibă locomotivele şi vagoanele care circulă pe secţie;b) echiparea cu instalaţii de radiocomunicaţie a locomotivelor care circulă pe secţie;c) compunerea trenurilor şi legarea vagoanelor;d) frânarea trenurilor;e) echiparea cu rechizite necesare a personalului de deservire a trenului;f) cerinţele de autorizare a personalului care deserveşte trenurile şi formarea continuă a acestuia;g) verificările suplimentare efectuate în parcurs la trenuri.------

| EMITENT |
Aprobate prin ORDINUL nr. 1.976 din 20 octombrie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 990 din 28 octombrie 2025.Articolul 1Secţia Oraviţa-Anina este deschisă circulaţiei operatorilor de transport feroviar de călători şi de marfă.Articolul 2Prevederile prezentului ordin nu se aplică convoaielor de manevră şi plugurilor de zăpadă care circulă între staţia Oraviţa şi km 9 + 000.Articolul 3Lucrările de întreţinere la subsistemele structurale „infrastructură“ şi „control-comandă şi semnalizare terestre“ de pe secţie se vor efectua conform reglementărilor specifice în vigoare şi, după caz, cu operatori economici furnizori feroviari.Articolul 4Parametrii tehnici ai secţiei sunt prevăzuţi în Registrul de infrastructură (RINF). Articolul 5(1) Pe secţie este permisă circulaţia vagoanelor de marfă şi de călători pe 2 osii cu un ampatament maxim de 7 m, precum şi a oricărui tip de vagon de marfă pe 4 osii.(2) Vagoanele de călători pe 4 osii care circulă pe secţie trebuie să aibă distanţa între pivoţii boghiurilor de maximum 9,30 m.(3) Pe secţie este interzisă circulaţia vagoanelor cu gabarit 0-VM sau mai mare.Articolul 6Vagoanele de călători care circulă pe secţie şi care sunt ataşate la trenuri ce au în compunere şi vagoane de marfă cu instalaţii de frână automată cu acţiune înceată trebuie să fie echipate cu schimbător de regim „marfă-persoane“, care va fi manipulat în poziţia „marfă“.Articolul 7Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A./ Gestionarii de infrastructură care închiriază secţia întocmeşte/ întocmesc proceduri proprii ca parte a sistemului de management al siguranţei, prin care să fie reglementate următoarele aspecte referitoare la:a) echiparea staţiilor de cale ferată şi haltele de mişcare de pe secţie cu instalaţii de radiocomunicaţie şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească aceste instalaţii;b) sistemul de circulaţie utilizat pe secţie;c) primirea, expedierea şi încrucişarea trenurilor;d) măsuri speciale în caz de înzăpezire a liniilor.Articolul 8Operatorii de transport feroviar şi operatorii care efectuează numai manevră feroviară deţinători de licenţă întocmesc proceduri proprii ca parte a sistemului de management al siguranţei, prin care să fie reglementate următoarele aspecte referitoare la:a) parametrii tehnici pe care trebuie să îi aibă locomotivele şi vagoanele care circulă pe secţie;b) echiparea cu instalaţii de radiocomunicaţie a locomotivelor care circulă pe secţie;c) compunerea trenurilor şi legarea vagoanelor;d) frânarea trenurilor;e) echiparea cu rechizite necesare a personalului de deservire a trenului;f) cerinţele de autorizare a personalului care deserveşte trenurile şi formarea continuă a acestuia;g) verificările suplimentare efectuate în parcurs la trenuri.------








