ORDIN nr. 167/1.601/1.703/2025pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 al Societăţii Naţionale "Casa Română de Comerţ Agroalimentar UNIREA" - S.A.
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 998 din 30 octombrie 2025Data intrării în vigoare 30-10-2025
Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale buget finanţe şi fonduri europene nr. 86.141 din 14 mai 2025,în conformitate cu prevederile art. 1 lit. c) şi ale art. 4 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 933/2018 privind înfiinţarea Societăţii Naţionale „Casa Română de Comerţ Agroalimentar UNIREA“ - S.A., cu modificările ulterioare, şi al art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 14 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2025 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale şi al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, ministrul muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale şi ministrul finanţelor emit prezentul ordin.Articolul 1Se aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 al Societăţii Naţionale „Casa Română de Comerţ Agroalimentar UNIREA“ - S.A., prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.Articolul 2(1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri şi cheltuieli, prevăzute la art. 1, reprezintă limite maxime ce nu pot fi depăşite.(2) În cazul în care se realizează depăşiri sau nerealizări ale veniturilor totale aprobate, se pot efectua cheltuieli totale proporţional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu încadrarea în indicatorii de eficienţă aprobaţi.Articolul 3Societatea Naţională „Casa Română de Comerţ Agroalimentar UNIREA“ - S.A. va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Violeta Muşat,
secretar de stat
Ministrul muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale,
Petre-Florin Manole
p. Ministrul finanţelor,
Florin-Alexandru Zaharia,
secretar de statANEXĂ*)*) Anexa este reprodusă în facsimil.MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALECASA ROMÂNĂ DE COMERŢ AGROALIMENTAR UNIREA“ - S.A.Sediul/Adresa: str. Petricani nr. 9A, sectorul 2, BucureştiCod unic de înregistrare: 40379770BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELIpe anul 2025
-----

| EMITENT |
Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale buget finanţe şi fonduri europene nr. 86.141 din 14 mai 2025,în conformitate cu prevederile art. 1 lit. c) şi ale art. 4 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 933/2018 privind înfiinţarea Societăţii Naţionale „Casa Română de Comerţ Agroalimentar UNIREA“ - S.A., cu modificările ulterioare, şi al art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 14 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2025 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale şi al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, ministrul muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale şi ministrul finanţelor emit prezentul ordin.Articolul 1Se aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 al Societăţii Naţionale „Casa Română de Comerţ Agroalimentar UNIREA“ - S.A., prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.Articolul 2(1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri şi cheltuieli, prevăzute la art. 1, reprezintă limite maxime ce nu pot fi depăşite.(2) În cazul în care se realizează depăşiri sau nerealizări ale veniturilor totale aprobate, se pot efectua cheltuieli totale proporţional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu încadrarea în indicatorii de eficienţă aprobaţi.Articolul 3Societatea Naţională „Casa Română de Comerţ Agroalimentar UNIREA“ - S.A. va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Violeta Muşat,
secretar de stat
Ministrul muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale,
Petre-Florin Manole
p. Ministrul finanţelor,
Florin-Alexandru Zaharia,
secretar de statANEXĂ*)*) Anexa este reprodusă în facsimil.MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALECASA ROMÂNĂ DE COMERŢ AGROALIMENTAR UNIREA“ - S.A.Sediul/Adresa: str. Petricani nr. 9A, sectorul 2, BucureştiCod unic de înregistrare: 40379770BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELIpe anul 2025
| mii lei | ||||||
| INDICATORI | Nr. rd. | Propuneri an curent2025 | ||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 5 | ||
| I. | VENITURI TOTALE (Rd.1=Rd.2+Rd.5) | 1 | 6.801 | |||
| 1 | Venituri totale din exploatare, din care: | 2 | 5.421 | |||
| a) | subvenții cf. prevederilor legale în vigoare | 3 | ||||
| b) | transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare | 4 | ||||
| 2 | Venituri financiare | 5 | 1.380 | |||
| II | CHELTUIELI TOTALE (Rd.6=Rd.7+Rd.19) | 6 | 5.167 | |||
| 1 | Cheltuieli de exploatare, (Rd.7=Rd.8+Rd.9+Rd.10+Rd.18) din care: | 7 | 5.167 | |||
| A. | cheltuieli cu bunuri si servicii | 8 | 5.346 | |||
| B. | cheltuieli cu impozite, taxe si varsaminte asimilate | 9 | 12 | |||
| C. | cheltuieli cu personalul, (Rd.10=Rd.11+Rd.14+Rd.16+Rd.17) din care: | 10 | 677 | |||
| C0 | Cheltuieli de natură salarială (Rd.11=Rd.12+Rd.13) | 11 | 276 | |||
| C1 | ch. cu salariile | 12 | 276 | |||
| C2 | bonusuri | 13 | 0 | |||
| C3 | alte cheltuieli cu personalul, din care: | 14 | 0 | |||
| cheltuieli cu plati compensatorii aferente disponibilizărilor de personal | 15 | |||||
| C4 | Cheltuieli aferente contractului de mandat si a altor organe de conducere si control, comisii si comitete | 16 | 386 | |||
| C5 | Cheltuieli cu contribuțiile datorate de angajator | 17 | 15 | |||
| D. | alte cheltuieli de exploatare | 18 | -868 | |||
| 2 | Cheltuieli financiare | 19 | 0 | |||
| III | REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) (Rd.20=Rd.1-Rd.6) | 20 | 1.635 | |||
| IV | 1 | IMPOZIT PE PROFIT CURENT | 21 | 0 | ||
| 2 | IMPOZIT PE PROFIT AMÂNAT | 22 | ||||
| 3 | VENITURI DIN IMPOZITUL PE PROFIT AMÂNAT | 23 | ||||
| 4 | IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITĂȚI | 24 | ||||
| 5 | ALTE IMPOZITE NEPREZENTATE LA ELEMENTELE DE MAI SUS | 25 | ||||
| V | PROFITUL/PIERDEREA NETĂ A PERIOADEI DE RAPORTARE (Rd. 26=Rd.20- Rd.21-Rd.22+Rd.23-Rd.24-Rd.25), din care: | 26 | 1.635 | |||
| 1 | Rezerve legale | 27 | 82 | |||
| 2 | Alte rezerve reprezentând facilități fiscale prevăzute de lege | 28 | ||||
| 3 | Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenți | 29 | 1.553 | |||
| 4 | Constituirea surselor proprii de finanţare pentru proiectele cofinanţate din împrumuturi externe, precum şi pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de capital, plaţii dobânzilor, comisioanelor şi altor costuri aferente acestor împrumuturi | 30 | ||||
| 5 | Alte repartizări prevăzute de lege | 31 | ||||
| 6 | Profitul contabil rămas după deducerea sumelor de la Rd. 27, 28, 29, 30, 31 (Rd. 32= Rd.26-(Rd.27 la Rd. 31)>= 0) | 32 | ||||
| 7 | Participarea salariaţilor la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul operatorului economic în exerciţiul financiar de referinţă | 33 | ||||
| 8 | Minimum 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome ori dividende cuvenite actionarilor, în cazul societăţilor/ companiilor naţionale şi societăţilor cu capital integral sau majoritar de stat, din care: | 34 | ||||
| a) | - dividende cuvenite bugetului de stat | 35 | ||||
| b) | - dividende cuvenite bugetului local | 36 | ||||
| c) | - dividende cuvenite altor actionari | 37 | ||||
| 9 | Profitul nerepartizat pe destinaţiile prevăzute la Rd.33 - Rd.34 se repartizează la alte rezerve şi constituie sursă proprie de finanţare | 38 | ||||
| VI | VENITURI DIN FONDURI EUROPENE | 39 | ||||
| VII | CHELTUIELI ELIGIBILE DIN FONDURI EUROPENE, din care | 40 | ||||
| a) | cheltuieli materiale | 41 | ||||
| b) | cheltuieli cu salariile | 42 | ||||
| c) | cheltuieli privind prestarile de servicii | 43 | ||||
| d) | cheltuieli cu reclama si publicitate | 44 | ||||
| e) | alte cheltuieli | 45 | ||||
| VIII | SURSE DE FINANŢARE A INVESTIŢIILOR, din care: | 46 | 1.891 | |||
| 1 | Alocaţii de la buget | 47 | ||||
| alocații bugetare aferente plății angajamentelor din anii anteriori | 48 | |||||
| IX | CHELTUIELI PENTRU INVESTIŢII | 49 | 1.891 | |||
| X | DATE DE FUNDAMENTARE | |||||
| 1 | Nr. de personal prognozat la finele anului | 50 | 2 | |||
| 2 | Nr.mediu de salariaţi total | 51 | 2 | |||
| 3 | Câştigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natura salariala*) | 52 | 11.500 | |||
| 4 | Câştigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială recalculat cf. Legii anuale a bugetului de stat**) | 53 | x | |||
| 5 | Productivitatea muncii în unităţi valorice pe total personal mediu (mii lei/persoană) (Rd.2/Rd.51) | 54 | 2.711 | |||
| 6 | Productivitatea muncii în unităţi valorice pe total personal mediu recalculată cf. Legii anuale a bugetului de stat | 55 | x | |||
| 7 | Productivitatea muncii în unităţi fizice pe total personal mediu (cantitate produse finite / persoana) | 56 | x | |||
| 8 | Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale (Rd.57=Rd.6/Rd.1)x1000 | 57 | 760 | |||
| 9 | Plăţi restante | 58 | 1.026 | |||
| 10 | Creanţe restante | 59 | 48.398 | |||

















