Structură Act

CONŢINUTUL CERERII din 17 decembrie 2025de acordare a eşalonării la plată a sumelor care trebuie restituite la bugetul de stat ca urmare a utilizării acestora cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale, precum şi a documentelor justificative anexate acesteia
EMITENT
  • MINISTERUL DEZVOLTĂRII, LUCRĂRILOR PUBLICE ŞI ADMINISTRAŢIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 19 decembrie 2025Data intrării în vigoare 19-12-2025
    Prezenta formă este valabilă începând cu data de 19-12-2025 până la data de 19-12-2025



    Aprobat prin ORDINUL nr. 2.016 din 17 decembrie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1179 din 19 decembrie 2025.
    Articolul 1
    Dispoziţii privind cererea de acordare a eşalonării la plată(1) Eşalonările la plată a sumelor care trebuie restituite la bugetul de stat ca urmare a utilizării acestora cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale, în cadrul programelor prevăzute la art. XV alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2025 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, pentru stabilirea unor măsuri privind implementarea programelor naţionale din domeniul lucrărilor publice, precum şi pentru stabilirea unor măsuri bugetare, cu modificările ulterioare, se solicită de către debitor în baza unei cereri, al cărei model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta anexă.(2) Calitatea de debitor, potrivit alin. (1), aparţine exclusiv beneficiarilor programelor prevăzute la art. XV alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2025, cu modificările ulterioare.(3) Cererea de acordare a eşalonării la plată a sumelor care trebuie restituite la bugetul de stat ca urmare a utilizării acestora cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale va cuprinde, în principal, următoarele elemente:a) datele de identificare a debitorului: denumirea, numele şi prenumele reprezentantului legal/persoanei delegate să exercite atribuţiile reprezentantului legal, dacă este cazul, sediul, codul de identificare fiscală, numărul de telefon, adresa de e-mail;b) suma pentru care se solicită eşalonarea la plată şi perioada pentru care se solicită eşalonarea la plată, exprimată în luni, precum şi dacă se solicită plata diferenţiată a ratelor de eşalonare, respectiv rate de eşalonare cu cuantumuri şi termene de plată lunare diferite;c) justificarea stării de dificultate generate de lipsa temporară de disponibilităţi băneşti şi cauzele acesteia;d) semnătura reprezentantului legal/persoanei delegate.
    (4) Cererea de acordare a eşalonării la plată a sumelor care trebuie restituite la bugetul de stat ca urmare a utilizării acestora cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale se înregistrează şi se transmite prin intermediul platformei digitale „investiţii.mdlpa.ro“ de către beneficiarii prevăzuţi la art. XV alin. (2) lit. a), c), d), e) şi f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2025, cu modificările ulterioare. Beneficiarii prevăzuţi la art. XV alin. (2) lit. b), precum şi beneficiarii prevăzuţi la lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2025, cu modificările ulterioare, care nu au conturi în platforma digitală, depun cererea la registratura de la sediul principal al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei sau o transmit prin poştă, inclusiv prin poşta electronică, cu confirmare de primire.
    Articolul 2Documente justificative anexate cererii de acordare a eşalonării la platăLa cererea de acordare a eşalonării la plată a sumelor care trebuie restituite la bugetul de stat ca urmare a utilizării acestora cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale se anexează următoarele documente:a) hotărârea autorităţii deliberative a beneficiarului/hotărârea adunării generale a asociaţiei de dezvoltare intercomunitară/ hotărârea/decizia organelor statutare de conducere ale beneficiarului pentru aprobarea solicitării către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei pentru acordarea eşalonării la plată, precum şi pentru aprobarea propunerii de grafic de eşalonare cuprinzând cuantumul ratelor de eşalonare şi data la care se efectuează plata ratelor;b) programul de restructurare sau de redresare financiară semnat de reprezentantul legal al debitorului, care va conţine şi prezentarea capacităţii financiare de plată pe perioada de eşalonare solicitată, respectiv argumentarea posibilităţii plăţilor pe perioada solicitată la eşalonare;c) orice alte documente considerate de debitor relevante în susţinerea cererii.
    ANEXĂla conţinutul cereriiCEREREde acordare a eşalonării la plată a sumelor care trebuie restituite la bugetul de stat ca urmare a utilizării acestora cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale
    ÎNREGISTRAREA CERERII DE EŞALONARE
    BENEFICIAR: JUDEŢUL:MINISTERUL DEZVOLTĂRII, LUCRĂRILOR PUBLICE ŞI ADMINISTRAŢIEI
    Număr/dată înregistrare: (Se completează numărul de la beneficiar.)(Se completează numărul de înregistrare de la MDLPA.)

    DATE DESPRE SUMA SOLICITATĂ PENTRU A FI EŞALONATĂ
    Denumirea programului de investiţii dintre cele prevăzute la art. XV alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2025, cu modificările ulterioare:...........................
    Numărul şi data contractului de finanţare:Nr. MDLPA ......./dată ..... Nr. beneficiar ......./dată ..........
    Suma care trebuie restituită la bugetul de stat:(Se va prezenta valoarea în lei cu TVA.) ...........................
    Suma pentru care se solicită eşalonarea la plată^1:(Se va prezenta valoarea în lei cu TVA.) ...........................
    Perioada de eşalonare la plată solicitată^2:(Se va prezenta perioada în luni.) ...........................
    Data lunară la care se estimează a se plăti ratele de eşalonare:...........................
    Solicităm plata diferenţiată a ratelor de eşalonare, respectiv rate de eşalonare cu cuantumuri şi termene de plată lunare diferite.DA[ ]/NU[ ]
    Documentul prin care se constată suma:
    (Se va indica titlul documentului, numărul şi data.) ...........................
    Vechimea datoriei:(Se va prezenta perioada în luni.) ...........................
    JUSTIFICAREAstării de dificultate generate de lipsa temporară de disponibilităţi băneşti şi cauzele acesteia(Se vor prezenta, pe scurt, toate cauzele care au condus la lipsa temporară de disponibilităţi băneşti, care au generat starea de dificultate financiară.)1. ........2. ................
    ^1 Eşalonarea la plată nu se acordă pentru sume al căror cuantum este mai mic de 1.000 lei, potrivit prevederilor art. XV alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2025, cu modificările ulterioare.^2 Pentru sume al căror cuantum este între 1.001 lei şi 50.000 lei, eşalonarea la plată se acordă pe o perioadă de maximum 6 luni, potrivit prevederilor art. XV alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2025, cu modificările ulterioare.
    DATE DE IDENTIFICARE ALE SOLICITANTULUI
    Adresa poştală a solicitantului (Se va completa adresa poştală a sediului principal.)
    Strada:Număr:Cod poştal:
    Localitatea:Judeţul:Cod de înregistrare fiscală:
    Reprezentantul legal al solicitantului:
    Numele şi prenumele:
    Funcţia:
    Număr de telefon fix:
    Număr de telefon mobil:
    Adresă poştă electronică (obligatoriu):
    Persoana de contact:
    Numele şi prenumele:
    Funcţia:
    Număr de telefon:
    Adresă poştă electronică:
    La prezenta cerere anexăm următoarele documente:[ ] - hotărârea autorităţii deliberative a beneficiarului/hotărârea adunării generale a asociaţiei de dezvoltare intercomunitară/ hotărârea/decizia organelor statutare de conducere ale beneficiarului pentru aprobarea solicitării către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei pentru acordarea eşalonării la plată, precum şi pentru aprobarea propunerii de grafic de eşalonare cuprinzând cuantumul ratelor de eşalonare şi data la care se efectuează plata ratelor;[ ] - programul de restructurare sau de redresare financiară semnat de reprezentantul legal al debitorului, care va conţine şi prezentarea capacităţii financiare de plată pe perioada de eşalonare solicitată, respectiv argumentarea posibilităţii plăţilor pe perioada solicitată la eşalonare;[ ] - alte documente relevante: ......................Subsemnatul, ......................., având funcţia de ......................., în calitate de reprezentant legal al beneficiarului ..................., judeţul ....................., confirm că informaţiile incluse în această cerere şi detaliile prezentate în documentele anexate sunt reale şi corecte.Reprezentant legal
    Numele şi prenumele .................Semnătura .............
    ------





    Prezenta formă este valabilă începând cu data de 19-12-2025 până la data de 19-12-2025