Structură Act

HOTĂRÂRE nr. 272 din 15 decembrie 2025pentru modificarea Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 74/2014 privind aprobarea formularelor pentru raportarea anuală a membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România
EMITENT
  • CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1196 din 24 decembrie 2025Data intrării în vigoare 01-01-2026
    Prezenta formă este valabilă începând cu data de 01-01-2026 până la data de 01-01-2026


    În temeiul:– art. 1, art. 5 alin. (2) şi al art. 6 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;– art. 2 alin. (3) şi (4), art. 13 alin. (3) lit. k), art. 15 alin. (1)-(4), art. 46 alin. (1) lit. b) şi c) şi alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 2/2018, cu modificările ulterioare;– 
    art. 4 din Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 118/2023 privind modalitatea de adoptare a hotărârilor Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România,
    Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din data de 15 decembrie 2025, adoptă prezenta hotărâre.Articolul IHotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 74/2014 privind aprobarea formularelor pentru raportarea anuală a membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 9 ianuarie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:1. Anexa nr. 1 „Raportul anual privind activitatea desfăşurată - Persoane fizice“ se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.2. Anexa nr. 2 „Raportul anual privind activitatea desfăşurată - Persoane juridice“ se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.Articolul IIPrezenta hotărâre se aplică începând cu anul 2026, pentru anul de raportare 2025, formularele putând fi depuse începând cu data de 1 ianuarie 2026.
    Articolul IIICompartimentele din cadrul aparatului executiv al Camerei Auditorilor Financiari din România vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.Articolul IVPrezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,
    Adrian Popescu
    Bucureşti, 15 decembrie 2025.Nr. 272.Anexa nr. 1
    (Anexa nr. 1 la Hotărârea nr. 74/2014)CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIARAPORT ANUALprivind activitatea desfăşuratăPersoane fiziceAcest raport se referă la activitatea desfăşurată în cursul anului ................ de către auditorul financiar ........................... .Nr. carnet: .............A. Colaborare cu alte persoaneAţi colaborat în elaborarea lucrărilor cu alţi auditori financiari, persoane fizice sau juridice?Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea B. Dacă DA, se va menţiona:A.1. Activitate cu utilizare de subcontractanţi - auditori financiari/firme de auditÎn situaţia în care subcontractanţii nu sunt membri CAFR, onorariul va fi raportat integral de către contractantul principal. Pentru contractele încheiate de către doi sau mai mulţi membri CAFR, în calitate de titulari, se va completa tabelul A3.
    Nume şi prenume/ Denumire firmă - subcontractantNr. carnet/ Nr. autorizaţieOnorariu acordat conform contractului (lei)
    [ ][ ]
    [ ]
    Adaugă un rând nou.
    A.2. Activitate în calitate de subcontractant - auditori financiari/firme de audit
    Nume şi prenume/ Denumire firmă - contractant principalNr. carnet/ Nr. autorizaţieOnorariu repartizat (primit) (lei)
    [ ][ ][ ]
    Adaugă un rând nou.
    A.3. Contracte comune cu alţi auditori financiari/firme de audit Contracte comune = contracte încheiate de către doi sau mai mulţi membri CAFR, în calitate de titulari. În acest caz, răspunderea este comună.
    Nume şi prenume/ Denumire firmă - partenerNr. carnet/ Nr. autorizaţieOnorariu acordat conform contractului (lei)
    [ ][ ][ ]
    Adaugă un rând nou.
    B.I. Clienţi şi onorarii obţinuteInformaţii generale privind completarea secţiuniiSecţiunea „B“ trebuie completată cu informaţiile valabile la data de 31 decembrie a anului pentru care se întocmeşte raportul. În cadrul acesteia, trebuie să declaraţi doar societăţile-client pentru care au fost prestate activităţi în calitate de auditor financiar. Societăţile-client care fac parte dintr-un grup trebuie să fie tratate ca un singur client, în cazul în care auditaţi întregul grup.Atragem atenţia că în acest tabel, aferent angajamentelor de audit statutar şi financiar, se completează numărul angajamentelor pentru care a fost emis raport de audit în anul raportat. În cazul angajamentelor de audit statutar şi financiar contractate în anul raportat (pentru care nu s-a emis raport de audit) şi pentru care au fost emise facturi de avans, vă rugăm să completaţi tabelul de la secţiunea B II.Totalul onorariilor obţinute din desfăşurarea activităţilor angajate în calitate de auditor financiar, pentru perioada de raportare, se obţine prin însumarea valorii facturilor emise în cursul anului de raportare, mai puţin sumele ce au fost cedate subcontractanţilor şi colaboratorilor, membri ai CAFR, cu obligaţia menţionării lor în secţiunea A.În situaţia în care subcontractanţii nu sunt membri CAFR, onorariul va fi raportat integral de către contractantul principal.
    Servicii prestate clienţilorEntităţi de interes publicOnorariu facturat de auditorul financiar conform contract (lei)Din care onorarii cedate subcontractanţilor EIPAlte entităţiOnorariu facturat de auditorul financiar conform contract (lei) Alte entităţiDin care onorarii cedate subcontractanţilor Alte entităţiTotal contracte contractant principal, entităţi de interes public + alte entităţiTotal contracte subcontractant, entităţi de interes public + alte entităţiTotal onorarii facturate entităţi de interes public + alte entităţiTotal cedat entităţi de interes public + alte entităţi
    Nr. contracte contractant principalNr. contracte subcontractantNr. contracte contractant principalNr. contracte subcontractant
    1. Audit statutar al situaţiilor financiare anuale şi consolidate (obligatoriu în temeiul dreptului intern)
    2. Asigurarea raportării privind durabilitatea
    3. Auditul financiar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditare
    4. Audit intern externalizat, altul decât auditul public intern
    5. Audit intern, salariat
    6. Audit cu scop special (ISA 800)
    7. Componente individuale ale situaţiilor financiare (ISA 805)
    8. Situaţii financiare simplificate (ISA 810)
    9. Revizuirea situaţiilor financiare (ISRE 2400)
    10. Revizuirea situaţiilor financiare interimare (ISRE 2410)
    11. Misiuni de asigurare, altele decât auditurile sau revizuirile informaţiilor financiare istorice (ISAE 3000)
    12. Misiuni de examinare a informaţiilor financiare prognozate (ISAE 3400)
    13. Misiuni de asigurare privind controalele din cadrul unei organizaţii prestatoare de servicii (ISAE 3402)
    14. Misiuni de asigurare privind declaraţiile referitoare la emisia gazelor cu efect de seră (ISAE 3410)
    15. Misiuni de asigurare pentru raportarea asupra compilării informaţiilor financiare pro forma incluse într-un prospect (ISAE 3420)
    16. Proceduri convenite (ISRS 4400)
    17. Servicii conexe de compilare (ISRS 4410)
    18. Activitate în calitate de membru în consiliul de administraţie (pentru funcţia de auditor)
    19. Activitate în calitate de membru în comitetul de audit (pentru funcţia de auditor)
    20. Consultanţă
    21. Alte activităţi
    Total servicii derulate în calitate de auditor financiar (Audit financiar)
    B.II. Venituri din misiunile de audit statutar şi financiar contractate în anul raportat (pentru care nu s-a emis raport de audit) şi pentru care au fost emise facturi de avansAtragem atenţia că în acest tabel se vor completa onorariile aferente angajamentelor de audit statutar şi financiar care au fost contractate în anul raportat (pentru care nu s-a emis raport de audit) şi pentru care fost au emise facturi de avans.
    ActivitateNumăr contracteOnorarii facturate de avansOnorarii cedate subcontractanţilor
    Audit statutar (obligatoriu în temeiul dreptului intern)Contractant principal[ ][ ]
    [ ]
    Subcontractant[ ][ ]
    Audit financiar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditareContractant principal[ ][ ][ ]
    Subcontractant[ ][ ]
    C. Alte informaţiiSunteţi membru al altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate?Dacă DA, detaliaţi: [ ]Copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare
    Vă rugăm să ataşaţi o copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare.Adaugă un document nou.
    Registrul de Încasări şi PlăţiVă rugăm să ataşaţi o copie a Registrului de Încasări şi Plăţi.Prin depunerea prezentului raport de activitate solicit viza aferentă anului curent.
    Anexa nr. 2(Anexa nr. 2 la Hotărârea nr. 74/2014)CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIARAPORT ANUAL
    privind activitatea desfăşurată
    Persoane juridiceAcest raport se referă la activitatea desfăşurată în cursul anului ..................... de către firma de audit ............................ .Nr. autorizaţie: .........A. Date de identificareA.1. Auditori financiari (alte persoane)Auditori financiari sau alte persoane care fac parte din firma de audit (asociaţi, administratori, angajaţi)
    Numele şi prenumele/ Denumirea firmeiNr. carnet auditor/ Nr. autorizaţieCalitatea (angajat, colaborator, asociat, administrator)
    [ ][ ][ ]
    A.2.1.
    Asociere naţională sau internaţională?DA/NUDetalii asociere
    IDNume asociereDetalii privind asocierea
    A.2.2. Detalii participare alte firmeAsociaţii sunt administratori în alte firme?DA/NU
    IDNume auditor financiar asociatFirma conectatăNumăr autorizaţieCalitatea în cadrul firmei conectate
    B. Colaborare cu alte persoaneA colaborat firma în elaborarea lucrărilor cu alţi auditori financiari, persoane fizice sau juridice?Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea C. Dacă DA, se va menţiona:B.1. Activitate cu utilizare de subcontractanţi - auditori financiari/firme de auditÎn situaţia în care subcontractanţii nu sunt membri CAFR, onorariul va fi raportat integral de către contractantul principal. Pentru contractele încheiate de către doi sau mai mulţi membri CAFR, în calitate de titulari, se va completa tabelul B3.

    Nume şi prenume/ Denumire firmă - subcontractantNr. carnet/ Nr. autorizaţieOnorariu acordat conform contractului (lei)
    [ ][ ][ ]
    Adaugă un rând nou.
    B.2. Activitate în calitate de subcontractant - auditori financiari/firme de audit
    Nume şi prenume/ Denumire firmă - contractant principalNr. carnet/ Nr. autorizaţieOnorariu repartizat (primit) (lei)
    [ ][ ][ ]
    Adaugă un rând nou.
    B.3. Contracte comune cu alţi auditori financiari/firme de auditContracte comune = contracte încheiate de către doi sau mai mulţi membri CAFR, în calitate de titulari. În acest caz, răspunderea este comună.
    Nume şi prenume/ Denumire firmă - partenerNr. carnet/ Nr. autorizaţieOnorariu acordat conform contractului (lei)
    [ ][ ][ ]
    Adaugă un rând nou.
    C.I. Clienţi şi onorarii obţinuteInformaţii generale privind completarea secţiunii
    Secţiunea „C“ trebuie completată cu informaţiile valabile la data de 31 decembrie a anului pentru care se întocmeşte raportul. În cadrul acesteia, trebuie să declaraţi doar societăţile-client pentru care au fost prestate activităţi în calitate de auditor financiar. Societăţile-client care fac parte dintr-un grup trebuie să fie tratate ca un singur client, în cazul în care auditaţi întregul grup.Atragem atenţia că în acest tabel, aferent angajamentelor de audit statutar şi financiar, se completează numărul angajamentelor pentru care a fost emis raport de audit în anul raportat. În cazul angajamentelor de audit statutar şi financiar contractate în anul raportat (pentru care nu s-a emis raport de audit) şi pentru care au fost emise facturi de avans, vă rugăm să completaţi tabelul de la secţiunea C II.Totalul onorariilor obţinute din desfăşurarea activităţilor angajate în calitate de firmă de audit, pentru perioada de raportare, se obţine prin însumarea valorii facturilor emise în cursul anului de raportare, mai puţin sumele ce au fost cedate subcontractanţilor şi colaboratorilor, membri ai CAFR, cu obligaţia menţionării lor în secţiunea B.În situaţia în care subcontractanţii nu sunt membri CAFR, onorariul va fi raportat integral de către contractantul principal.
    Servicii prestate clienţilorEntităţi de interes publicOnorariu facturat de firma de audit conform contract (lei)Din care onorarii cedate subcontractanţilor EIPAlte entităţiOnorariu facturat de firma de audit conform contract (lei) Alte entităţiDin care onorarii cedate subcontractanţilor Alte entităţiTotal contracte contractant principal, entităţi de interes public + alte entităţiTotal contracte subcontractant, entităţi de interes public + alte entităţiTotal onorarii facturate entităţi interes public + alte entităţiTotal cedat entităţi de interes public + alte entităţi
    Nr. contracte contractant principalNr. contracte subcontractantNr. contracte contractant principal
    Nr. contracte subcontractant
    1. Audit statutar al situaţiilor financiare anuale şi consolidate (obligatoriu în temeiul dreptului intern)
    2. Asigurarea raportării privind durabilitatea
    3. Auditul financiar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditare
    4. Audit intern externalizat, altul decât auditul public intern
    5. Audit intern, salariat
    6. Audit cu scop special (ISA 800)
    7. Componente individuale ale situaţiilor financiare (ISA 805)
    8. Situaţii financiare simplificate (ISA 810)
    9. Revizuirea situaţiilor financiare (ISRE 2400)
    10. Revizuirea situaţiilor financiare interimare (ISRE 2410)
    11. Misiuni de asigurare, altele decât auditurile sau revizuirile informaţiilor financiare istorice (ISAE 3000)
    12. Misiuni de examinare a informaţiilor financiare prognozate (ISAE 3400)
    13. Misiuni de asigurare privind controalele din cadrul unei organizaţii prestatoare de servicii (ISAE 3402)
    14. Misiuni de asigurare privind declaraţiile referitoare la emisia gazelor cu efect de seră (ISAE 3410)
    15. Misiuni de asigurare pentru raportarea asupra compilării informaţiilor financiare pro forma incluse într-un prospect (ISAE 3420)
    16. Proceduri convenite (ISRS 4400)
    17. Servicii conexe de compilare (ISRS 4410)
    18. Activitate în calitate de membru în consiliul de administraţie (pentru funcţia de auditor)
    19. Activitate în calitate de membru în comitetul de audit (pentru funcţia de auditor)
    20. Consultanţă
    21. Alte activităţi
    Total servicii derulate în calitate de firmă de audit (Audit financiar)
    C.II. Venituri din misiunile de audit statutar şi financiar contractate în anul raportat (pentru care nu s-a emis raport de audit) şi pentru care au fost emise facturi de avansAtragem atenţia că în acest tabel se vor completa onorariile aferente angajamentelor de audit statutar şi financiar, care au fost contractate în anul raportat (pentru care nu s-a emis raport de audit) şi pentru care fost au emise facturi de avans.
    ActivitateNumăr contracteOnorarii facturate de avansOnorarii cedate subcontractanţilor
    Audit statutar (obligatoriu în temeiul dreptului intern)
    Contractant principal[ ][ ][ ]
    Subcontractant[ ][ ]
    Audit financiar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare consolidate ale entităţilor care au optat pentru auditareContractant principal[ ][ ][ ]
    Subcontractant[ ][ ]
    D. Alte informaţiiFirma de audit este membru al altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau străinătate?
    Dacă DA, detaliaţi: [ ]Copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportareVă rugăm să ataşaţi o copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare.Adaugă un document nou.Balanţă - Clasa 7 VenituriVa rugăm să ataşaţi o copie a balanţei - Clasa 7 Venituri.
    -----





    Prezenta formă este valabilă începând cu data de 01-01-2026 până la data de 01-01-2026