ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 87 din 23 decembrie 2025pentru stabilirea unor măsuri bugetare privind implementarea programelor naţionale din domeniul lucrărilor publice
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 1203 din 24 decembrie 2025Data intrării în vigoare 24-12-2025
Luând în considerare contextul bugetar dificil în care se află România şi ţinând cont că pentru păstrarea echilibrului bugetar este necesar ca Guvernul să intervină prin adoptarea de măsuri menite să limiteze creşterea cheltuielilor bugetare, în scopul menţinerii stabilităţii macroeconomice, luând în considerare faptul că, prin programele de investiţii naţionale, a fost creat un portofoliu de angajamente financiare viitoare care depăşeşte capacitatea de susţinere a bugetului naţional pe termen scurt, în special în anul 2026, iar în absenţa unor măsuri imediate, care să asigure sustenabilitatea bugetului de stat, s-ar declanşa consecinţe macroeconomice severe, existând riscul de neîncadrare în traiectoria fiscală asumată de România în cadrul planului fiscal,având în vedere că pentru reducerea cheltuielilor bugetare, în scopul respectării traiectoriei agreate pentru corecţia deficitului în 2030, dată fiind iminenţa aprobării bugetului de stat pe anul 2026, este necesară luarea unor măsuri prin care programele de investiţii, de importanţă naţională, să continue în actualul context bugetar, fără a afecta eficienţa şi angajamentele asumate în anii anteriori şi drepturile cetăţenilor de a beneficia de servicii şi de infrastructura aferentă la standarde de calitate comparabile cu cele de la nivel european, întrucât traiectoria bugetară asumată în vederea reducerii deficitului bugetar presupune un control riguros al cheltuielilor curente, prioritizarea investiţiilor publice cu impact economic ridicat, precum şi aplicarea unui mix echilibrat de măsuri pe partea de venituri şi cheltuieli şi implementarea acestei traiectorii este esenţială pentru stabilizarea şi, ulterior, reducerea ponderii datoriei publice în produsul intern brut, pentru menţinerea accesului favorabil al României la pieţele financiare şi pentru evitarea aplicării unor măsuri corective suplimentare la nivel european, întrucât bugetul ce va fi alocat Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei va face imposibilă continuarea tuturor obiectivelor de investiţii aprobate prin programele derulate, în vederea evitării unui blocaj al programelor de investiţii, generat de cererea mare de fonduri solicitate de la bugetul de stat, în contextul capacităţii reduse de suportare a acestora în anul 2026, este necesară intervenţia legislativă de urgenţă pentru a realiza prioritizarea investiţiilor, care au un efect multiplicator ridicat şi contribuie la dezvoltarea durabilă, recalibrarea şi etapizarea proiectelor de investiţii finanţate din bugetul de stat, în funcţie de gradul de maturitate, stadiul de execuţie şi impactul economic estimat, eliminarea sau amânarea proiectelor cu execuţie redusă, întârzieri semnificative sau eficienţă economică scăzută, corelarea angajamentelor bugetare cu capacitatea reală de implementare, pentru a evita acumularea de arierate sau cheltuieli neperformante, astfel încât să se asigure finalizarea, în primul rând, a proiectelor mature şi viabile.Prioritatea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei este de a finaliza obiectivele de investiţii aflate în stadii avansate de execuţie, pentru care s-au alocat sume considerabile de la bugetul de stat, pentru a atinge indicatorii programelor pe care le derulează. În acest context este necesară intervenţia legislativă de urgenţă, responsabilizând beneficiarii care pot participa cu fonduri din bugetele proprii pentru finalizarea unor obiective de investiţii necesare dezvoltării comunităţilor locale.Neadoptarea măsurilor de limitare a cheltuielilor bugetare ar genera un necesar de finanţare în anul 2026 imposibil de asigurat de la bugetul de stat.Neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţă ar conduce la întârzierea sau nefinalizarea obiectivelor de investiţii aflate în implementare în stadii avansate, pentru care au fost deja alocate fonduri publice.Consecinţele negative ale neadoptării prezentei ordonanţe de urgenţă sunt semnificative şi multiple, respectiv: neînchiderea şi nefinalizarea obiectivelor de investiţii, în condiţiile bugetare dificile, ar conduce la degradarea lucrărilor deja executate, pentru care au fost utilizate fonduri publice, generând astfel o utilizare ineficientă a resurselor, cu nerespectarea principiilor eficienţei, eficacităţii şi economicităţii; perpetuarea presiunilor asupra deficitului bugetar şi riscul de nerespectare a angajamentelor asumate la nivel european; înregistrarea unor blocaje şi întreruperi în derularea proiectelor, cu pierderea fondurilor alocate şi prelungirea termenelor de realizare; creşterea semnificativă a impredictibilităţii financiare pentru autorităţile publice şi mediul economic implicat; menţinerea unui cadru administrativ fragmentat, lipsit de prioritizare, ceea ce ar conduce la utilizarea ineficientă a resurselor publice, la diminuarea impactului pozitiv al investiţiilor asupra dezvoltării comunităţilor şi a creşterii economice pe termen mediu, precum şi la afectarea credibilităţii statului în relaţia cu partenerii instituţionali, investitorii şi organismele internaţionale.Luând în considerare faptul că situaţia prezentată întruneşte premisele unei situaţii urgente şi extraordinare, care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea stabilirii cadrului normativ potrivit, neadoptarea acestor măsuri cu celeritate putând avea consecinţe negative, în sensul că ar genera un impact suplimentar asupra deficitului bugetului general consolidat, întrucât elementele sus-menţionate vizează interesul public şi constituie o situaţie urgentă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, impunându-se adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.Articolul IPrin derogare de la prevederile art. 7 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei transferă beneficiarilor sumele solicitate în anul 2026 în baza unor criterii de prioritizare a solicitărilor de transfer. Criteriile de prioritizare se stabilesc în funcţie de categoriile de investiţii şi de gradul de decontare a sumelor prevăzute în contractele de finanţare şi vor fi aprobate prin hotărâre a Guvernului, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, la propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, astfel încât să se asigure încadrarea în creditele bugetare aprobate cu această destinaţie prin legea bugetului de stat.Articolul II(1) În anul 2026, prin derogare de la prevederile art. 7 alin. (3) şi (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022, cu modificările şi completările ulterioare, pentru obiectivele de investiţii finanţate prin Programul naţional de investiţii „Anghel Saligny“, ai căror beneficiari sunt judeţele, municipiile reşedinţă de judeţ şi subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti, cu excepţia celor ce se încadrează în prevederile art. VIII alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2025 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, pentru stabilirea unor măsuri privind implementarea programelor naţionale din domeniul lucrărilor publice, precum şi pentru stabilirea unor măsuri bugetare, cu modificările ulterioare, se pot efectua transferuri de la bugetul de stat pentru cheltuielile eligibile prin program numai în condiţiile suportării din bugetul local/judeţean a unui procent de 20% din valoarea aferentă contribuţiei de la bugetul de stat din fiecare solicitare de transfer depusă în platforma digitală investiţii.mdlpa.ro, fără recuperarea ulterioară a sumelor de la bugetul de stat. (2) Beneficiarii prevăzuţi la alin. (1) transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei o adresă prin care comunică, în termen de 30 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2026, suma estimată a se deconta în cursul anului 2026, pe fiecare obiectiv de investiţii inclus în program, însoţită de hotărârea consiliului local/judeţean prin care se aprobă plata din bugetul local/judeţean a procentului de 20% din suma estimată. (3) Netransmiterea de către beneficiarii prevăzuţi la alin. (1) a adresei prin care comunică suma estimată însoţită de hotărârea autorităţii deliberative, în termenul prevăzut la alin. (2), atrage decăderea acestora din dreptul de a solicita transferuri de la bugetul de stat în cursul anului 2026, prin Programul naţional de investiţii „Anghel Saligny“. (4) În termen de 15 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (2), Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei centralizează datele transmise de beneficiari. (5) Beneficiarii decăzuţi din dreptul de a solicita în anul 2026 transferuri de la bugetul de stat, potrivit prevederilor alin. (3), pot decide luarea măsurilor necesare evitării înregistrării de arierate sau continuarea implementării obiectivelor de investiţii din surse proprii sau alte surse legal constituite. În situaţia în care beneficiarii decid continuarea implementării obiectivelor de investiţii din surse proprii sau alte surse legal constituite, aceştia pot solicita de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei recuperarea sumelor aferente contribuţiei de la bugetul de stat decontate din bugetele proprii, începând cu data de 1 ianuarie 2028, în limita creditelor bugetare aprobate prin legea bugetului de stat pe anul respectiv. (6) Lista beneficiarilor prevăzuţi la alin. (1) şi sumele estimate potrivit alin. (2) se publică pe site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.(7) Beneficiarilor prevăzuţi la alin. (1) nu li se aplică criteriile de prioritizare a solicitărilor de transfer prevăzute la art. I, iar Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei rezervă suma estimată potrivit alin. (2) din bugetul aprobat pentru anul 2026 şi transferă sumele solicitate de la bugetul de stat în ordinea cronologică a înregistrării solicitărilor de transfer în platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.(8) În situaţia în care valoarea lucrărilor executate în anul 2026 depăşeşte suma estimată prevăzută la alin. (2), sumele suplimentare se pot transfera de la bugetul de stat în anul 2026 numai dacă în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei există credite bugetare disponibile, cu respectarea preluării la bugetul local/judeţean a unui procent de 20% din valoarea aferentă contribuţiei de la bugetul de stat, prin hotărâre a consiliului judeţean/local.(9) La finalizarea obiectivelor de investiţii, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, împreună cu beneficiarii prevăzuţi la alin. (1) şi (8), procedează la regularizarea creditelor de angajament din contractele de finanţare, prin diminuarea acestora cu sumele rezultate prin aplicarea alin. (2) şi (8).(10) Prevederile alin. (1), (2), (4) şi (6)-(9) se aplică tuturor beneficiarilor Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, la solicitarea expresă a acestora, depusă la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei în termenul şi însoţită de documentele prevăzute la alin. (2). Pentru beneficiarii care nu depun solicitare în termen, transferul sumelor de la bugetul de stat se face de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei cu respectarea criteriilor de prioritizare prevăzute la art. I. (11) Începând cu data de 1 ianuarie 2026 se sistează depunerea de solicitări de transfer prin intermediul platformei digitale „investitii.mdlpa.ro“, de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei. Reluarea depunerilor de către beneficiari ale solicitărilor de transfer se face începând cu data de 1 martie 2026 inclusiv. După deschiderea platformei digitale, beneficiarii prevăzuţi la alin. (1) şi (10) pot depune solicitări de transfer numai după transmiterea sumei estimate a se deconta în cursul anului 2026, prevăzută la alin. (2). Articolul III(1) Obiectivele de investiţii realizate de Compania Naţională de Investiţii C.N.I. - S.A., denumită în continuare CNI, prin Programul naţional de construcţii de interes public sau social, împreună cu amplasamentele aferente acestora, se predau beneficiarilor în vederea finalizării acestora din bugetul propriu, la solicitarea acestora.(2) În aplicarea prevederilor alin. (1), pentru anul 2026, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, CNI este obligată să comunice beneficiarilor şi să publice pe site-ul propriu şi pe platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“ stadiul fizic de execuţie şi stadiul financiar pentru toate obiectivele de investiţii aflate în execuţie care intră sub incidenţa prevederilor alin. (1). Începând cu anul 2027, termenul de 15 zile curge de la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat pe anul respectiv. (3) Solicitarea prevăzută la alin. (1) se poate depune la CNI numai dacă, în prealabil, a fost aprobată, în termen de 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat pe anul respectiv, preluarea obiectivului de investiţii şi a contractului de achiziţie publică de lucrări prin hotărâre a autorităţii deliberative a unităţilor administrativ-teritoriale/a sectoarelor municipiului Bucureşti beneficiare/act administrativ emis, în condiţiile legii, de ordonatorul de credite al autorităţilor şi instituţiilor publice centrale/act emis de organele competente ale celorlalte categorii de beneficiari.(4) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării, CNI comunică executantului sistarea execuţiei lucrărilor, începând cu ziua următoare primirii comunicării.(5) În aplicarea prevederilor alin. (1), în termen de 15 zile de la primirea solicitării din partea beneficiarului, însoţită de hotărârea/actul administrativ/actul prevăzută/prevăzut la alin. (3), CNI procedează, împreună cu executantul, la întocmirea şi aprobarea devizului general şi a devizului general rest de executat aferente obiectivului de investiţii pentru care s-a depus solicitare de preluare, pe baza centralizatorului lucrărilor executate şi a lucrărilor rest de executat, însuşite de persoanele competente. (6) În termen de 15 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (5) se încheie contractele de cesiune a contractelor de achiziţii publice de servicii şi lucrări între CNI şi beneficiarul care a depus solicitarea de preluare a obiectivului de investiţii. Contractul de cesiune de lucrări va avea, ca anexe, devizele generale prevăzute la alin. (5), precum şi protocolul de predare a amplasamentului şi a obiectivului de investiţii, în stadiul fizic existent la data sistării lucrărilor, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 3^3 din anexa nr. 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 25/2001 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii „C.N.I.“ - S.A., aprobată cu modificări prin Legea nr. 117/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Prin contractul de cesiune se va proceda şi la regularizarea cheltuielilor forfetare, prevăzute la art. 8 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 117/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ce se cuvin CNI numai pentru partea executată până la data sistării lucrărilor potrivit alin. (4). (7) Solicitarea prevăzută la alin. (1) se poate depune şi de o unitate administrativ-teritorială în vederea preluării unor obiective de investiţii aparţinând altor unităţi administrativ-teritoriale beneficiare, în baza acordului încheiat în acest sens, prevăzut la art. 89 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare. (8) În situaţia prevăzută la alin. (7), contractele de cesiune prevăzute la alin. (6) se încheie între CNI şi unitatea administrativ-teritorială care a solicitat preluarea, potrivit alin. (7). Articolul IV(1) În anul 2026, continuarea realizării obiectivelor de investiţii prin Programul naţional de construcţii de interes public sau social al căror stadiu fizic de execuţie este mai mare sau egal cu 50% la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se face conform graficelor de execuţie, în limita bugetului aprobat prin legea bugetului de stat pentru program. (2) În anul 2026, continuarea realizării obiectivelor de investiţii prin Programul naţional de construcţii de interes public sau social al căror stadiu fizic de execuţie este mai mic de 50% la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, inclusiv în situaţia în care nu a început execuţia, dar a fost emis ordinul de începere a lucrărilor, se poate face numai cu condiţia diminuării ritmului de lucru cu 50%, prin actualizarea graficelor de execuţie în acest sens de către CNI împreună cu executanţii şi modificarea în mod corespunzător a duratei contractelor de achiziţie publică.(3) În anul 2026, în cazul obiectivelor de investiţii pentru care a fost iniţiată procedura de achiziţie publică de lucrări de către CNI, prin transmiterea spre publicare a anunţului sau invitaţiei de participare, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Guvernul poate aproba, prin memorandum, încheierea angajamentelor legale aferente, în cazuri temeinic justificate. Sunt exceptate de la aprobarea de către Guvern, prin memorandum, angajamentele legale aferente obiectivelor de investiţii aflate în execuţie, pentru care procedurile de achiziţie au fost iniţiate în vederea atribuirii serviciilor/lucrărilor suplimentare, respectiv a restului de executat în vederea finalizării. (4) Prevederile prezentului articol nu se aplică obiectivelor de investiţii constând în construcţii din infrastructura sportivă mare, respectiv stadioane, prevăzute la art. 2 alin. (6) din anexa nr. 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 25/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 117/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi nici proiectelor de investiţii semnificative incluse în lista proiectelor de investiţii publice semnificative care urmează a fi finanţate prin legea bugetului de stat pe anul 2026, aprobate prin memorandumul prevăzut la art. 43 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaţionale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările şi completările ulterioare. (5) În anul 2026, în cadrul Programului naţional de construcţii de interes public sau social se pot încheia angajamente legale în baza unor criterii de prioritizare, aprobate prin hotărâre a Guvernului în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, la propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.Articolul V(1) În termen de 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2026, beneficiarii ale căror obiective de investiţii sunt incluse în listele-sinteză aferente subprogramelor Programului naţional de construcţii de interes public sau social, prevăzute la art. 5 din anexa nr. 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 25/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 117/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi care nu au fost introduse în lista de investiţii a CNI, potrivit prevederilor art. 6 din aceeaşi anexă, pot să depună solicitare de realizare a obiectivelor prin program, în situaţia în care îşi menţin intenţia în acest sens, pe platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.(2) În termen de 15 zile calendaristice de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1), CNI înaintează Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei listele beneficiarilor care au depus solicitarea prevăzută la alin. (1). Beneficiarii care nu au depus solicitarea prevăzută la alin. (1) sunt eliminaţi din listele-sinteză. (3) În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2026, beneficiarii care au transmis Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, denumită în continuare ANL, solicitare de includere în program potrivit art. 17 din Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 962/2001, cu modificările şi completările ulterioare, dar ale căror obiective de investiţii nu sunt incluse în lista prevăzută la art. 20 din aceleaşi norme metodologice, sau potrivit art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 719/2016 pentru aprobarea Programului „Construcţia de locuinţe de serviciu“, dar nu sunt incluşi în lista prevăzută la art. 13 alin. (2) din aceeaşi hotărâre, pot să depună solicitare de realizare a obiectivelor prin programele prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia în care îşi menţin intenţia în acest sens, pe platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 1 la normele metodologice menţionate şi, respectiv, în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 719/2016, cu modificările ulterioare.Articolul VI(1) În vederea derulării Programului naţional de construcţii de interes public sau social şi a programelor derulate de ANL, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei pune la dispoziţia beneficiarilor programelor, CNI şi ANL platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.(2) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei creează conturi individuale pe platforma digitală prevăzută la alin. (1) pentru toţi beneficiarii prevăzuţi la art. V alin. (1) şi (3).(3) Toate activităţile specifice programelor prevăzute la alin. (1) se desfăşoară prin intermediul platformei digitale, cu excepţia activităţilor aferente obiectivelor de investiţii aflate în execuţie la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, care se vor desfăşura prin intermediul platformei digitale începând cu data de 1 ianuarie 2027.Articolul VIIPrevederile art. III-VI nu se aplică investiţiilor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, realizate de CNI în calitate de structură de implementare, definită conform art. 2 lit. j^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare, şi nici proiectelor de investiţii la care CNI participă în calitate de partener, potrivit prevederilor art. 34 alin. (1^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus şi Fondul pentru o tranziţie justă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările şi completările ulterioare.Articolul VIIILa articolul 43 alineatul (5) din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 765 din 30 septembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:b) executarea prin Compania Naţională de Investiţii «C.N.I.» - S.A. a unor categorii de lucrări în cadrul subprogramului «Lucrări în primă urgenţă» şi al Programului guvernamental construire creşe «Sfânta Ana» din cadrul Programului naţional de construcţii de interes public sau social;
PRIM-MINISTRU
ILIE-GAVRIL BOLOJAN
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Tánczos Barna
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
Cseke Attila-Zoltán
Ministrul finanţelor,
Alexandru NazareBucureşti, 23 decembrie 2025.Nr. 87.-------

| EMITENT |
Luând în considerare contextul bugetar dificil în care se află România şi ţinând cont că pentru păstrarea echilibrului bugetar este necesar ca Guvernul să intervină prin adoptarea de măsuri menite să limiteze creşterea cheltuielilor bugetare, în scopul menţinerii stabilităţii macroeconomice, luând în considerare faptul că, prin programele de investiţii naţionale, a fost creat un portofoliu de angajamente financiare viitoare care depăşeşte capacitatea de susţinere a bugetului naţional pe termen scurt, în special în anul 2026, iar în absenţa unor măsuri imediate, care să asigure sustenabilitatea bugetului de stat, s-ar declanşa consecinţe macroeconomice severe, existând riscul de neîncadrare în traiectoria fiscală asumată de România în cadrul planului fiscal,având în vedere că pentru reducerea cheltuielilor bugetare, în scopul respectării traiectoriei agreate pentru corecţia deficitului în 2030, dată fiind iminenţa aprobării bugetului de stat pe anul 2026, este necesară luarea unor măsuri prin care programele de investiţii, de importanţă naţională, să continue în actualul context bugetar, fără a afecta eficienţa şi angajamentele asumate în anii anteriori şi drepturile cetăţenilor de a beneficia de servicii şi de infrastructura aferentă la standarde de calitate comparabile cu cele de la nivel european, întrucât traiectoria bugetară asumată în vederea reducerii deficitului bugetar presupune un control riguros al cheltuielilor curente, prioritizarea investiţiilor publice cu impact economic ridicat, precum şi aplicarea unui mix echilibrat de măsuri pe partea de venituri şi cheltuieli şi implementarea acestei traiectorii este esenţială pentru stabilizarea şi, ulterior, reducerea ponderii datoriei publice în produsul intern brut, pentru menţinerea accesului favorabil al României la pieţele financiare şi pentru evitarea aplicării unor măsuri corective suplimentare la nivel european, întrucât bugetul ce va fi alocat Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei va face imposibilă continuarea tuturor obiectivelor de investiţii aprobate prin programele derulate, în vederea evitării unui blocaj al programelor de investiţii, generat de cererea mare de fonduri solicitate de la bugetul de stat, în contextul capacităţii reduse de suportare a acestora în anul 2026, este necesară intervenţia legislativă de urgenţă pentru a realiza prioritizarea investiţiilor, care au un efect multiplicator ridicat şi contribuie la dezvoltarea durabilă, recalibrarea şi etapizarea proiectelor de investiţii finanţate din bugetul de stat, în funcţie de gradul de maturitate, stadiul de execuţie şi impactul economic estimat, eliminarea sau amânarea proiectelor cu execuţie redusă, întârzieri semnificative sau eficienţă economică scăzută, corelarea angajamentelor bugetare cu capacitatea reală de implementare, pentru a evita acumularea de arierate sau cheltuieli neperformante, astfel încât să se asigure finalizarea, în primul rând, a proiectelor mature şi viabile.Prioritatea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei este de a finaliza obiectivele de investiţii aflate în stadii avansate de execuţie, pentru care s-au alocat sume considerabile de la bugetul de stat, pentru a atinge indicatorii programelor pe care le derulează. În acest context este necesară intervenţia legislativă de urgenţă, responsabilizând beneficiarii care pot participa cu fonduri din bugetele proprii pentru finalizarea unor obiective de investiţii necesare dezvoltării comunităţilor locale.Neadoptarea măsurilor de limitare a cheltuielilor bugetare ar genera un necesar de finanţare în anul 2026 imposibil de asigurat de la bugetul de stat.Neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţă ar conduce la întârzierea sau nefinalizarea obiectivelor de investiţii aflate în implementare în stadii avansate, pentru care au fost deja alocate fonduri publice.Consecinţele negative ale neadoptării prezentei ordonanţe de urgenţă sunt semnificative şi multiple, respectiv: neînchiderea şi nefinalizarea obiectivelor de investiţii, în condiţiile bugetare dificile, ar conduce la degradarea lucrărilor deja executate, pentru care au fost utilizate fonduri publice, generând astfel o utilizare ineficientă a resurselor, cu nerespectarea principiilor eficienţei, eficacităţii şi economicităţii; perpetuarea presiunilor asupra deficitului bugetar şi riscul de nerespectare a angajamentelor asumate la nivel european; înregistrarea unor blocaje şi întreruperi în derularea proiectelor, cu pierderea fondurilor alocate şi prelungirea termenelor de realizare; creşterea semnificativă a impredictibilităţii financiare pentru autorităţile publice şi mediul economic implicat; menţinerea unui cadru administrativ fragmentat, lipsit de prioritizare, ceea ce ar conduce la utilizarea ineficientă a resurselor publice, la diminuarea impactului pozitiv al investiţiilor asupra dezvoltării comunităţilor şi a creşterii economice pe termen mediu, precum şi la afectarea credibilităţii statului în relaţia cu partenerii instituţionali, investitorii şi organismele internaţionale.Luând în considerare faptul că situaţia prezentată întruneşte premisele unei situaţii urgente şi extraordinare, care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea stabilirii cadrului normativ potrivit, neadoptarea acestor măsuri cu celeritate putând avea consecinţe negative, în sensul că ar genera un impact suplimentar asupra deficitului bugetului general consolidat, întrucât elementele sus-menţionate vizează interesul public şi constituie o situaţie urgentă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, impunându-se adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.Articolul IPrin derogare de la prevederile art. 7 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei transferă beneficiarilor sumele solicitate în anul 2026 în baza unor criterii de prioritizare a solicitărilor de transfer. Criteriile de prioritizare se stabilesc în funcţie de categoriile de investiţii şi de gradul de decontare a sumelor prevăzute în contractele de finanţare şi vor fi aprobate prin hotărâre a Guvernului, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, la propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, astfel încât să se asigure încadrarea în creditele bugetare aprobate cu această destinaţie prin legea bugetului de stat.Articolul II(1) În anul 2026, prin derogare de la prevederile art. 7 alin. (3) şi (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022, cu modificările şi completările ulterioare, pentru obiectivele de investiţii finanţate prin Programul naţional de investiţii „Anghel Saligny“, ai căror beneficiari sunt judeţele, municipiile reşedinţă de judeţ şi subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti, cu excepţia celor ce se încadrează în prevederile art. VIII alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2025 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, pentru stabilirea unor măsuri privind implementarea programelor naţionale din domeniul lucrărilor publice, precum şi pentru stabilirea unor măsuri bugetare, cu modificările ulterioare, se pot efectua transferuri de la bugetul de stat pentru cheltuielile eligibile prin program numai în condiţiile suportării din bugetul local/judeţean a unui procent de 20% din valoarea aferentă contribuţiei de la bugetul de stat din fiecare solicitare de transfer depusă în platforma digitală investiţii.mdlpa.ro, fără recuperarea ulterioară a sumelor de la bugetul de stat. (2) Beneficiarii prevăzuţi la alin. (1) transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei o adresă prin care comunică, în termen de 30 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2026, suma estimată a se deconta în cursul anului 2026, pe fiecare obiectiv de investiţii inclus în program, însoţită de hotărârea consiliului local/judeţean prin care se aprobă plata din bugetul local/judeţean a procentului de 20% din suma estimată. (3) Netransmiterea de către beneficiarii prevăzuţi la alin. (1) a adresei prin care comunică suma estimată însoţită de hotărârea autorităţii deliberative, în termenul prevăzut la alin. (2), atrage decăderea acestora din dreptul de a solicita transferuri de la bugetul de stat în cursul anului 2026, prin Programul naţional de investiţii „Anghel Saligny“. (4) În termen de 15 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (2), Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei centralizează datele transmise de beneficiari. (5) Beneficiarii decăzuţi din dreptul de a solicita în anul 2026 transferuri de la bugetul de stat, potrivit prevederilor alin. (3), pot decide luarea măsurilor necesare evitării înregistrării de arierate sau continuarea implementării obiectivelor de investiţii din surse proprii sau alte surse legal constituite. În situaţia în care beneficiarii decid continuarea implementării obiectivelor de investiţii din surse proprii sau alte surse legal constituite, aceştia pot solicita de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei recuperarea sumelor aferente contribuţiei de la bugetul de stat decontate din bugetele proprii, începând cu data de 1 ianuarie 2028, în limita creditelor bugetare aprobate prin legea bugetului de stat pe anul respectiv. (6) Lista beneficiarilor prevăzuţi la alin. (1) şi sumele estimate potrivit alin. (2) se publică pe site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.(7) Beneficiarilor prevăzuţi la alin. (1) nu li se aplică criteriile de prioritizare a solicitărilor de transfer prevăzute la art. I, iar Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei rezervă suma estimată potrivit alin. (2) din bugetul aprobat pentru anul 2026 şi transferă sumele solicitate de la bugetul de stat în ordinea cronologică a înregistrării solicitărilor de transfer în platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.(8) În situaţia în care valoarea lucrărilor executate în anul 2026 depăşeşte suma estimată prevăzută la alin. (2), sumele suplimentare se pot transfera de la bugetul de stat în anul 2026 numai dacă în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei există credite bugetare disponibile, cu respectarea preluării la bugetul local/judeţean a unui procent de 20% din valoarea aferentă contribuţiei de la bugetul de stat, prin hotărâre a consiliului judeţean/local.(9) La finalizarea obiectivelor de investiţii, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, împreună cu beneficiarii prevăzuţi la alin. (1) şi (8), procedează la regularizarea creditelor de angajament din contractele de finanţare, prin diminuarea acestora cu sumele rezultate prin aplicarea alin. (2) şi (8).(10) Prevederile alin. (1), (2), (4) şi (6)-(9) se aplică tuturor beneficiarilor Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, la solicitarea expresă a acestora, depusă la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei în termenul şi însoţită de documentele prevăzute la alin. (2). Pentru beneficiarii care nu depun solicitare în termen, transferul sumelor de la bugetul de stat se face de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei cu respectarea criteriilor de prioritizare prevăzute la art. I. (11) Începând cu data de 1 ianuarie 2026 se sistează depunerea de solicitări de transfer prin intermediul platformei digitale „investitii.mdlpa.ro“, de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei. Reluarea depunerilor de către beneficiari ale solicitărilor de transfer se face începând cu data de 1 martie 2026 inclusiv. După deschiderea platformei digitale, beneficiarii prevăzuţi la alin. (1) şi (10) pot depune solicitări de transfer numai după transmiterea sumei estimate a se deconta în cursul anului 2026, prevăzută la alin. (2). Articolul III(1) Obiectivele de investiţii realizate de Compania Naţională de Investiţii C.N.I. - S.A., denumită în continuare CNI, prin Programul naţional de construcţii de interes public sau social, împreună cu amplasamentele aferente acestora, se predau beneficiarilor în vederea finalizării acestora din bugetul propriu, la solicitarea acestora.(2) În aplicarea prevederilor alin. (1), pentru anul 2026, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, CNI este obligată să comunice beneficiarilor şi să publice pe site-ul propriu şi pe platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“ stadiul fizic de execuţie şi stadiul financiar pentru toate obiectivele de investiţii aflate în execuţie care intră sub incidenţa prevederilor alin. (1). Începând cu anul 2027, termenul de 15 zile curge de la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat pe anul respectiv. (3) Solicitarea prevăzută la alin. (1) se poate depune la CNI numai dacă, în prealabil, a fost aprobată, în termen de 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat pe anul respectiv, preluarea obiectivului de investiţii şi a contractului de achiziţie publică de lucrări prin hotărâre a autorităţii deliberative a unităţilor administrativ-teritoriale/a sectoarelor municipiului Bucureşti beneficiare/act administrativ emis, în condiţiile legii, de ordonatorul de credite al autorităţilor şi instituţiilor publice centrale/act emis de organele competente ale celorlalte categorii de beneficiari.(4) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării, CNI comunică executantului sistarea execuţiei lucrărilor, începând cu ziua următoare primirii comunicării.(5) În aplicarea prevederilor alin. (1), în termen de 15 zile de la primirea solicitării din partea beneficiarului, însoţită de hotărârea/actul administrativ/actul prevăzută/prevăzut la alin. (3), CNI procedează, împreună cu executantul, la întocmirea şi aprobarea devizului general şi a devizului general rest de executat aferente obiectivului de investiţii pentru care s-a depus solicitare de preluare, pe baza centralizatorului lucrărilor executate şi a lucrărilor rest de executat, însuşite de persoanele competente. (6) În termen de 15 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (5) se încheie contractele de cesiune a contractelor de achiziţii publice de servicii şi lucrări între CNI şi beneficiarul care a depus solicitarea de preluare a obiectivului de investiţii. Contractul de cesiune de lucrări va avea, ca anexe, devizele generale prevăzute la alin. (5), precum şi protocolul de predare a amplasamentului şi a obiectivului de investiţii, în stadiul fizic existent la data sistării lucrărilor, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 3^3 din anexa nr. 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 25/2001 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii „C.N.I.“ - S.A., aprobată cu modificări prin Legea nr. 117/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Prin contractul de cesiune se va proceda şi la regularizarea cheltuielilor forfetare, prevăzute la art. 8 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 117/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ce se cuvin CNI numai pentru partea executată până la data sistării lucrărilor potrivit alin. (4). (7) Solicitarea prevăzută la alin. (1) se poate depune şi de o unitate administrativ-teritorială în vederea preluării unor obiective de investiţii aparţinând altor unităţi administrativ-teritoriale beneficiare, în baza acordului încheiat în acest sens, prevăzut la art. 89 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare. (8) În situaţia prevăzută la alin. (7), contractele de cesiune prevăzute la alin. (6) se încheie între CNI şi unitatea administrativ-teritorială care a solicitat preluarea, potrivit alin. (7). Articolul IV(1) În anul 2026, continuarea realizării obiectivelor de investiţii prin Programul naţional de construcţii de interes public sau social al căror stadiu fizic de execuţie este mai mare sau egal cu 50% la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se face conform graficelor de execuţie, în limita bugetului aprobat prin legea bugetului de stat pentru program. (2) În anul 2026, continuarea realizării obiectivelor de investiţii prin Programul naţional de construcţii de interes public sau social al căror stadiu fizic de execuţie este mai mic de 50% la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, inclusiv în situaţia în care nu a început execuţia, dar a fost emis ordinul de începere a lucrărilor, se poate face numai cu condiţia diminuării ritmului de lucru cu 50%, prin actualizarea graficelor de execuţie în acest sens de către CNI împreună cu executanţii şi modificarea în mod corespunzător a duratei contractelor de achiziţie publică.(3) În anul 2026, în cazul obiectivelor de investiţii pentru care a fost iniţiată procedura de achiziţie publică de lucrări de către CNI, prin transmiterea spre publicare a anunţului sau invitaţiei de participare, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Guvernul poate aproba, prin memorandum, încheierea angajamentelor legale aferente, în cazuri temeinic justificate. Sunt exceptate de la aprobarea de către Guvern, prin memorandum, angajamentele legale aferente obiectivelor de investiţii aflate în execuţie, pentru care procedurile de achiziţie au fost iniţiate în vederea atribuirii serviciilor/lucrărilor suplimentare, respectiv a restului de executat în vederea finalizării. (4) Prevederile prezentului articol nu se aplică obiectivelor de investiţii constând în construcţii din infrastructura sportivă mare, respectiv stadioane, prevăzute la art. 2 alin. (6) din anexa nr. 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 25/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 117/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi nici proiectelor de investiţii semnificative incluse în lista proiectelor de investiţii publice semnificative care urmează a fi finanţate prin legea bugetului de stat pe anul 2026, aprobate prin memorandumul prevăzut la art. 43 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaţionale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările şi completările ulterioare. (5) În anul 2026, în cadrul Programului naţional de construcţii de interes public sau social se pot încheia angajamente legale în baza unor criterii de prioritizare, aprobate prin hotărâre a Guvernului în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, la propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.Articolul V(1) În termen de 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2026, beneficiarii ale căror obiective de investiţii sunt incluse în listele-sinteză aferente subprogramelor Programului naţional de construcţii de interes public sau social, prevăzute la art. 5 din anexa nr. 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 25/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 117/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi care nu au fost introduse în lista de investiţii a CNI, potrivit prevederilor art. 6 din aceeaşi anexă, pot să depună solicitare de realizare a obiectivelor prin program, în situaţia în care îşi menţin intenţia în acest sens, pe platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.(2) În termen de 15 zile calendaristice de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1), CNI înaintează Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei listele beneficiarilor care au depus solicitarea prevăzută la alin. (1). Beneficiarii care nu au depus solicitarea prevăzută la alin. (1) sunt eliminaţi din listele-sinteză. (3) În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2026, beneficiarii care au transmis Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, denumită în continuare ANL, solicitare de includere în program potrivit art. 17 din Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 962/2001, cu modificările şi completările ulterioare, dar ale căror obiective de investiţii nu sunt incluse în lista prevăzută la art. 20 din aceleaşi norme metodologice, sau potrivit art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 719/2016 pentru aprobarea Programului „Construcţia de locuinţe de serviciu“, dar nu sunt incluşi în lista prevăzută la art. 13 alin. (2) din aceeaşi hotărâre, pot să depună solicitare de realizare a obiectivelor prin programele prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia în care îşi menţin intenţia în acest sens, pe platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 1 la normele metodologice menţionate şi, respectiv, în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 719/2016, cu modificările ulterioare.Articolul VI(1) În vederea derulării Programului naţional de construcţii de interes public sau social şi a programelor derulate de ANL, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei pune la dispoziţia beneficiarilor programelor, CNI şi ANL platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.(2) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei creează conturi individuale pe platforma digitală prevăzută la alin. (1) pentru toţi beneficiarii prevăzuţi la art. V alin. (1) şi (3).(3) Toate activităţile specifice programelor prevăzute la alin. (1) se desfăşoară prin intermediul platformei digitale, cu excepţia activităţilor aferente obiectivelor de investiţii aflate în execuţie la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, care se vor desfăşura prin intermediul platformei digitale începând cu data de 1 ianuarie 2027.Articolul VIIPrevederile art. III-VI nu se aplică investiţiilor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, realizate de CNI în calitate de structură de implementare, definită conform art. 2 lit. j^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare, şi nici proiectelor de investiţii la care CNI participă în calitate de partener, potrivit prevederilor art. 34 alin. (1^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus şi Fondul pentru o tranziţie justă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările şi completările ulterioare.Articolul VIIILa articolul 43 alineatul (5) din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 765 din 30 septembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:b) executarea prin Compania Naţională de Investiţii «C.N.I.» - S.A. a unor categorii de lucrări în cadrul subprogramului «Lucrări în primă urgenţă» şi al Programului guvernamental construire creşe «Sfânta Ana» din cadrul Programului naţional de construcţii de interes public sau social;
PRIM-MINISTRU
ILIE-GAVRIL BOLOJAN
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Tánczos Barna
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
Cseke Attila-Zoltán
Ministrul finanţelor,
Alexandru NazareBucureşti, 23 decembrie 2025.Nr. 87.-------

Prezenta formă este valabilă începând cu data de 24-12-2025 până la data de 24-12-2025









